شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
دیدار رئیس کتابخانه مجلس از کتابخانه و آرشیو مجلس اسپانیا

محمد رجبی، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در حاشیه حضور در شورای جهانی آرشیو (ایکا) از کتابخانه و مرکز آرشیو مجلس اسپانیا دیدار کرد و مورد استقبال رسمی همتای اسپانیایی خود قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب یران (ایبنا) در این ملاقات که با همراهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید محمدحسن فدایی فرد، صورت گرفت بخشی از اسناد روابط ایران و اسپانیا که به دوران قاجار باز می‌گشت رونمایی شد.

 ماتئو، مدیر کتابخانه مجلس اسپانیا با تشریح فعالیت‌های کتابخانه‌ای و تشکیل کتابخانه پارلمانی اسپانیا، از وجود برخی نسخ‌خطی منحصر به فرد در گنجینه این کتابخانه خبر داد و در خصوص دستیابی به تفاهم‌نامه همکاری برای تحقیق مشترک و برگزاری نمایشگاه‌های خطی اعلام آمادگی نمود.

دکتر رجبی با معرفی گنجینه‌های خطی و سابقه تاریخی تشکیل کتابخانه پارلمانی در ایران،‌ نشریات بین‌المللی کتابخانه و کتاب مجلس دیروز، امروز و فردا را به رسم یادبود اهدا نمود تا در این کتابخانه مورد بهره‌گیری ایران‌شناسان قرار گیرد.

همچنین بازدید از کتابخانه وزارت امور خارجه اسپانیا نیز بخش دیگری از برنامه‌های این ملاقات بود و مقرر شد تا با هماهنگی سفارت ایران در مادرید،‌ زمینه‌ برگزاری نمایشگاه اسناد روابط تاریخی ایران و اسپانیا برگزار شود و در همین راستا از چندین کتاب خطی فارسی رونمایی گردد.

شایان ذکر است در این نشست سالانه قرار است سیاست‌های آرشیوی در غالب برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت مورد تصویب اعضای شورای جهانی آرشیو قرار گیرد. هدف کتابخانه مجلس از حضور در این نشست هماهنگی با شاخه منطقه آسیای جنوب غربی (سواربیکا) می باشد که کشورهای آسیایی در آن عضویت دارند. از دیگر اهداف حضور در این اجلاس، انجام دوره‌های آموزشی اسنادی و دستیابی به تفاهم نامه همکاری از سیاست‌های ترسیمی در حوزه امور بین الملل می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها