دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۰
48 داستان کوتاه از زندگی امیرالمومنین(ع)

کتاب «داستان‌هایی از زندگی علی(ع)» به قلم رضا بابایی، 48 داستان کوتاه از ابعاد مختلف زندگی امیرالمومنین(ع) را با نثری ساده و روان روایت کرده است.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در مکتوبات دینی به جنبه‌های مختلف عرفانی، عبادی، حماسی، سیاسی، وقایع، مسایل حکومتی و سیره‌ مملکت‌داری اسلامی این امام بزرگوار کمتر پرداخته شده است، به گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد که مبانی فکری امیرالمونین(ع) کمتر عمومی‌سازی و به صورت قابل فهم بیان شده است.

زندگی پربار امیرالمونین علی(ع) سرشار از پندها و آموزه‌هایی است که هر یک ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد و بازخوانی و تحلیل آن‌ها می‌تواند راهگشا و درس‌آموز باشد.

نویسنده کتاب، این اثر را با هدف عمومی‌سازی فرهنگ امیرالمومنین(ع) برای استفاده از نظرات سیاسی و حکومتی این امام بزرگوار و با زبانی ساده و روایتی داستانی نگاشته است.

این کتاب با بهره‌گیری از تاریخ‌های صحیح و منابع معتبر 48 داستان کوتاه از زندگی امیرالمومنین(ع) را روایت می کند.

یکی از ویژگی‌های کتاب که به خواندنی شدن آن کمک می‌کند، بهره‌گیری از نثر داستانی برای سیره سیاسی و حکومتی است. اگرچه برای موضوعات سیاسی کمتر از داستان استفاده می‌شود اما نویسنده این اثر با استفاده از شاهد مثال‌های داستانی سیره سیاسی امیرالمونین(ع) را به خوبی در قالبی داستانی روایت کرده است.

بابایی در مقدمه می‌نویسد:«داستان‌های کتاب هسته‌ای دارند و پوسته‌ای. هسته‌ آن‌ها از انبان تاریخ است و پوسته‌ داستانی‌ آن اقتضای داستان‌گویی و حکایت‌گری است که می‌تواند راه‌گشای مسایل روز جامعه باشد.»

کتاب «داستان‌های از زندگی علی(ع) » به قلم رضا بابایی با شمارگان هزار نسخه، در 76 صفحه و به بهای 20 هزار ریال برای نخستین بار از سوی انتشارات دارالحدیث قم منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها