چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
صدای انقلاب گرگانی‌ها در «لحظه‌ها جا می‌مانند» ماندگار شد

کتاب «لحظه‌ها جا می‌مانند» اثر یوسف قوجق به‌تازگی از سوی انتشارات شهرستان ادب راهی بازار نشر شده است. نویسنده در این اثر می‌کوشد ماجراها و حواشی تظاهرات انقلابی مردم گرگان در سال 1357 را در قالب داستان بیان کند./

یوسف قوجق، نویسنده کتاب «لحظه‌ها جا می‌مانند» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره کتاب تازه خود اظهار کرد: به دنبال واقعه 29 آبان 1357 شهر مقدس مشهد - هتک حرمت به حرم امام رضا (ع) و تیراندازى ماموران رژیم پهلوى به زایران - تعداد زیادى از آن‌ها به شهادت رسیدند. در اعتراض به این حادثه، در روز پنجم آذر 1357 مردم گرگان تظاهرات کردند و در پى درگیرى مردم و ماموران ،13 نفر از مردم شهید و 400 نفر مجروح شدند.

نویسنده کتاب «لحظه‌ها جا می‌مانند» افزود: کُشت و کشتار راهپیمایان به همان روز محدود نشد، بلکه نیروهای شهربانی به بیمارستان پهلوی گرگان حمله کردند و مجروحان این تظاهرات را به شهادت رساندند.

قوجق بیان کرد: در کتاب «لحظه‌ها جا می‌مانند» کوشیده‌ام این واقعه تاریخی را در قالب داستان به تصویر بکشم و چرایی و چگونگی تظاهرات مردم گرگان را در سال 1357  بیان کنم.

وی اظهار کرد: در داستان خود سعی کرده‌ام بیان کنم که همه انسان‌ها در بدو تولد خوب هستند و خداوند هیچ بشری را بَد خلق نمی‌کند بلکه این فضای حاکم بر جامعه است که نقش، جایگاه و شخصیت افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

چاپ نخست کتاب « لحظه‌ها جا می‌مانند» اثر یوسف قوچق با شمارگان دو هزار نسخه، 600 صفحه و به قیمت 22 هزار ریال در قطع رقعی از سوی انتشارات شهرستان ادب راهی بازار نشر شده است.

از یوسف قوجق تاكنون رمان‌ها و مجموعه داستان‌هایی به چاپ رسیده‌است كه از آن میان، می‌توان به «نبرد در قلعه گوك تپه»، «پرنده‌ها دوباره اوج می گیرند»، «بادبادك‌ها درشهر»، «چوبدست»، «سنجاقك روی آب»، «كوه زیر پای من»، «كربلای پنج»، «زاویه و اضطراب»، «دنیای بچه‌ها» و «19 افسانه از آسیای میانه» اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط