دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
تك‌خاطرات انقلاب و دفاع مقدس مجاهدان منتشر می‌شوند

دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کرمان به جمع‌آوری تك‌خاطرات انقلاب و دفاع مقدس از زبان مجاهدان دوران‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اقدام کرده است. این تک‌‌خاطرات به‌زودی در قالب کتاب منتشر خواهند شد.-

مهدی بذرافشان، مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کرمان با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: خاطره‌نگاری به‌ویژه در حوزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با دو مشکل جدی رو‌به‌رو است؛ نخست این‌که خاطراتِ اغلب مجاهدان و فعالان دوران‌های مذکور به دلیل اندک بودن از نظر کمّی در سطحی نیستند که بتوان آن‌ها را درقالب کتاب یا به عنوان فصلی از یک کتاب منتشر کرد، به همین دلیل در برخی موارد شاهدیم که این مجاهدان و خاطرات آن‌ها نادیده گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: مبهم ماندن برخی وقایع از زاویه دید نظاره‌گران و افرادی که در حاشیه وقایع حضور داشتند، دومین مشکل خاطره‌نگاری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کرمان افزود: در این راستا دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه‌ هنری استان كرمان به جمع‌آوری این خاطرات با هدف ثبت ناگفته‌های تاریخی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ارایه تصویر دقیقی از آن‌چه در دوران‌های مذکور اتفاق افتاده به نسل‌های آینده، اقدام کرده است.

بذرافشان توضیح داد: دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کرمان اکنون در حال شناسایی این مجاهدان و دلاوران و جمع‌آوری تک‌خاطرات آن‌ها است تا در آینده نزدیک بتواند این خاطرات را بر اساس موضوع در قالب کتاب‌های متعدد منتشر کند.

وی ادامه داد: دفتر مذکور تا پایان سال جاری یکی از این کتاب‌ها را با موضوع تک‌خاطرات کلی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چاپ و منتشر خواهد کرد. این دفتر تصمیم دارد برای سال آینده، هم تعداد مجاهدانی را که از دوران‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تک‌خاطره دارند، ارتقا دهد و هم کتاب‌های بیشتری با موضوع‌های متعدد در این حوزه منتشر کند.

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کرمان در پایان از آماده چاپ بودن کتاب «خاطرات دکتر یوسفی» خبر داد و گفت: دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کرمان تصمیم دارد این کتاب را که مجموعه خاطرات دکتر یوسفی از دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را دربردارد، در هفته بسیج منتشر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط