پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
انتشار شعرهایی با گویش لری و لکی در بازار ادبیات

مجموعه شعر «در قلمرو ادبیات بومی لرستان» به ‌قلم مهتاب بازوند به‌ زودی منتشر می‌شود. این مجموعه 110 صفحه‌ای شامل اشعاری با گویش لری و لکی است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بازوند گفت: از سال 83 مشغول جمع‌آوری اشعار بومی لری و لکی در استان لرستان بوده‌ام و اکنون تصمیم دارم این مجموعه اشعار را در کتابی با عنوان «در قلمرو ادبیات بومی لرستان» منتشر کنم. 

وی درباره ویژگی‌های مجموعه اشعارش عنوان کرد: بیشتر این اشعار قابلیت ترانه‌سازی دارند و به همین دلیل نشانه‌های آوایی آن‌ها را به صورت ضمیمه در کتاب آوردم. 

بازوند اظهار کرد: برای جمع‌آوری اشعار لری و لکی نزد گمنام‌ترین شاعران ساکن استان لرستان رفتم، به‌طوری که بسیاری از این اشعار برای مردم لرستان هم تازگی دارند.
 
وی گفت: مقدمه‌ای در کتاب «در قلمرو ادبیات بومی لرستان» آورده‌ام که در آن مقدمه به اهمیت این اشعار از نظر بومی، جذاب بودن و تازگی آن اشاره کرده‌ام. 

بازوند درباره مجموعه شعر دیگرش با عنوان «گنجشک‌ها فردا برایم حرف‌ها دارند» توضیح داد: این مجموعه شعر نخستین‌بار سال 88 از سوی نشر اردیبهشت جانان منتشر و در همان سال برگزیده معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
 
این شاعر عنوان کرد: این مجموعه شعر 90 صفحه‌ای شامل 36 غزل، 40 شعر و 10 ترانه است که به ‌زودی طی توافق با ناشر آن ‌را تجدید چاپ خواهم کرد. 

بازوند، شاعر و پژوهشگر ساکن استان لرستان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی است. وی سروده‌هایش را در مجموعه شعری با عنوان «گنجشک‌ها فردا برایم حرف‌ها دارند» سال 88 از سوی نشر اردیبهشت جانان منتشر کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط