دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
امرایی: مجوز نشر به ناشران فعال بازگردانده شود

اسدالله امرایی نویسنده و مترجم، با تاکید بر این نکته ‌که در هیچ‌ دولتی نباید نسبت به فعالیت حوزه نشر و کتاب برخورد سلیقه‌ای صورت گیرد،‌ گفت: همه ناشران در چارچوب قوانین جاری مجوز می‌گیرند و کتاب چاپ می‌کنند؛ در نتیجه باید مجوز نشر ناشران خوشنامی که دچار مشکل شده‌اند بازگردانده شود.-

امرایی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره انتظارات اهالی فرهنگ از رییس‌جمهوری منتخب مردم در یازدهمین دوره انتخابات گفت: اولین انتظار برای فعالیت این حوزه تسهیل در بخش چاپ و انتشار و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که این موضوع با بخشنامه و فرمایشی درست نمی‌شود. 

وی افزود: دولت جدید باید برنامه‌های ارایه شده از طرف دولت حاضر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بررسی کند و از برنامه‌های مثبت و جنبه‌های مفید  آن استفاده کند. البته دولت حاضر هم می‌تواند در زمان باقی مانده پاره‌ای مشکلات و نواقص را رفع کند. 

وی با ذکر این مطلب که مجوز نشر برخی  ناشران خوشنام و فعال لغو شده گفت: همه ناشران در چارچوب قانون جاری مجوز گرفته و کتاب چاپ می‌کنند؛ در نتیجه باید مجوز نشر به این ناشران بازگردانده شود.

اسدالله امرایی افزود: در هیچ‌کدام از دولت‌ها، چه در دولت فعلی و چه در دولت جدید، نباید نسبت به فعالیت این حوزه برخوردهای سلیقه‌ای داشت. 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها