چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
برپایی مسابقه رادیویی به مناسبت 10 سالگی یک کتاب

با فرا رسیدن دهمین سالگرد انتشار رمان پرفروش «قلب جوهری» به قلم کورنلیا فونکه بخش شنیداری انتشارات اوتینگر و سایت «آودیو» یک مسابقه نمایشنامه رادیویی برگزار می کنند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، با برگزاری این رقابت همه علاقه‌مندان به رمان «قلب جوهری» می‌توانند استعداد خود را در مقام گوینده و سازنده نمایشنامه رادیویی بیازمایند. همچنین بخش شنیداری انتشارات اوتینگر در نظر دارد در آگوست 2013  در دهمین سال انتشار رمان «قلب جوهری» برای نخستین بار این رمان را در قالب نمایشنامه رادیویی منتشر کند. 

کسانی که مایل به شرکت در این رقابت هستند باید بخشی از متن اصلی رمان «قلب جوهری» را که در سایت «آودیو» در اختیار همه شرکت کنندگان قرار دارد، به صورت نمایشنامه رادیویی درآورند. در این سایت همچنین صداها و موسیقی های مناسب و راهنمایی های بسیار دیگری برای علاقه‌مندان قرار داده شده است. 

تاریخ نهایی ارسال آثار 28 ژوئن 2013 (7 تیر) است. در این رقابت نه تنها فن صدا بلکه هر گونه خلاقیت و توانایی در گویندگی لحاظ می‌شود. هیات داوران این رقابت متشکل از رینر اشترکر، هنرپیشه، اینزا فونکه، خواهر کورنلیا فونکه، زیلکه وایتندورف، ناشر انتشارات اوتینگر، اوتا – ماریا هاین و یورگ پتر فون کلارناو هستند. جوایز این رقابت دستگاه‌های ضبط صدا و نیز محصولات بخش شنیداری انتشارات اوتینگر است. 

داستان رمان «قلب جوهری» در مورد شخصیتی است که عاشق کتاب خواندن است و اشتیاق او برای کتاب از یک مسیر تخیلی به شکل واقعی، در دنیا وارد عمل می‌شود. «مورتیمر» قهرمان این داستان که پدر «مگی» دختربچه این قصه است، از این نعمت خدادادی برخوردار است که با خواندن کتاب‌ها، انسان‌ها و اشیاي موجود در داستان را جان ببخشد و وارد دنیای واقعی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها