سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳
نظری: هدف شعر معاصر نزدیک شدن به زبان مردم است

فاضل نظری که سه‌گانه شعری او به عنوان بهترین کتاب شعر از نگاه مردم در هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر برگزیده شده، معتقد است که امروزه بحران مخاطب شعر از میان برداشته شده و نگاه مخاطب به شعر دقیق‌تر است به نحوي كه مردم با شعر آشتی کرده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نظری در حاشیه آیین اختتامیه هفتمین جشنواره شعر فجر، درباره انتخاب سه‌گانه شعری‌اش از نگاه مردم به عنوان کتاب برگزیده، گفت: نفس انتخاب کتاب از دیدگاه مردم، کار خوبی است و امیدوارم در سال‌های آینده این کار با مکانیسمی مدون و معین و در بازه زمانی وسیع‌تری صورت بگیرد، تا مردم نقش خود را در انتخاب آثار مورد علاقه خود بیشتر ببینند.

وی افزود: هدف اصلی شعر و  عموم مخاطبان، رسیدن به زبان مردم است. همچنین امروزه توجه به نظر و خواست مردم با گذشته متفاوت است؛ چراکه افراد جامعه به خواص نزدیک‌ترند تا عوام. این مساله به دلیل رشد کمی و کیفی تعداد افراد تحصیل‌کرده دانشگاهی در جامعه است.

این شاعر در ادامه توضیح داد: نظر مردم دقیق‌تر است و باید به این موضوع بیشتر توجه شود. از سوی دیگر مخاطبان شعر در سال‌های اخیر نسبت به گذشته بیشتر شده‌اند و این امر حکایت از آن دارد که مردم با شعر آشتی کرده‌اند و نگرانی‌های گذشته مانند بحران مخاطب از میان برداشته شده است.

وی اشاره‌ای به عنوان کتاب‌های این سه‌گانه شعری‌اش داشت و تشریح کرد: «اقلیت»، «گریه‌های امپراطور» و «آن‌ها» عنوان این سه‌گانه شعری است که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده و در حال حاضر به چاپ بیست‌و‌هشتم رسیده است. 

نظری در پایان علت توجه و استقبال از این سه‌گانه شعری را تنها لطف خداوند دانست. 

نظری متولد 1358 در شهر خمین از توابع استان مركزی است.

«گریه‌های امپراطور» عنوان نخستین مجموعه شعر نظری است و 38 قطعه شعر را در برمی‌گیرد. مجموعه غزل‌ «آن‌ها» 51 قطعه شعر را شامل می‌شود و در نهمین دوره جایزه «کتاب فصل» به عنوان برگزیده معرفی شد. همچنین مجموعه شعر «اقلیت» 38 قطعه شعر را دربرمی‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط