شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
«دادگر» به شماره 29 رسید

بیست و نهمین شماره نشریه تحلیلی، اطلاع‌رسانی و پژوهشی «دادگر» منتشر شد. این شماره که ویژه‌نامه پنجمین سال انتشار این ماهنامه است به مسایل فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و هنری استان گیلان می‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «یادداشت مدیر مسوول» با عنوان «سهم فراموش‌شده گیلان» آغازکننده این شماره است. «رخداد» مجموعه خبرهای فرهنگی، هنری و اجتماعی گیلان را دربردارد. «نگاه روز» به بحران در مطبوعات امروز ایران نگاهی می‌اندازد. بخش «جامعه» نیز به موضوع فقر و انحرافات اجتماعی می‌پردازد. همچنین «داد» این شماره «دادگر» گرانی حق بیمه شخص ثالث را بررسی کرده است.

شب یلدا در مقاله‌ای با عنوان «شب زایش نور» در بخش «گاهشمار» بررسی می‌شود و «عکاسخانه» نیز به آثاری از افراد مختلف که با موضوع‌های گوناگون گیلان را به‌تصویر کشیده‌اند، نمایش می‌دهد. «شعر امروز» و «گیلکی شعران» دو بخشی است که به شعر و شاعران این خطه از ایران اختصاص یافته است. ادبیات در گیلان در بخش‌های «داستان»، «نمایش» و «نقد» بررسی شده است و «نُت» نیز به بررسی موسیقی گیلان می‌پردازد. «مکث» این شماره، نگاهی به وضعیت و فعالیت‌های خانه فرهنگ گیلان دارد.

بخش «زیست‌بوم» در سه مقاله «میهمانانی از سرزمین‌های دور»(کوچ سالانه پرندگان به گیلان)، «گل‌هایی که بوی پلاستیک و پارچه می‌دهند» و «اکوسیستمی که روبه زوال است» به محیط زیست این سرزمین پرداخته است.

«میراث» این شماره با عنوان‌های «از جنس گل رُس» به دست‌سازهای سفالی در کارگاه سفالگری نگاهی انداخته است و «اشکور بهشت گمشده گیلان» نیز به معرفی و تاریخچه مختصری از قلعه تاریخی متعلق به دوره ساسانی که «قلعه رودخان» نام گرفته، می‌پردازد. «بافته‌هایی از جنس طبیعت» به بررسی دست‌بافت‌های اهالی این خطه اختصاص دارد.

«یادنوشت» و «پشت ویترین» بخش‌های پایانی این شماره از «دادگر» را تشکیل داده اند، همچنین در صفحه آخر نشریه، معرفی کوتاهی از کتاب‌ها و نشریات روز گیلان آورده شده است.

شماره 29 نشریه تحلیلی، اطلاع‌رسانی و پژوهشی «دادگر»، نخستین ماهنامه حقوقی شمال ایران در 64 صفحه و بهای سه‌هزار تومان از سوی انتشارات گیل‌سا به‌چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها