سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
مجله «فرخار» به پله ششم رسید

ششمین شماره مجله «فرخار» (نشریه تخصصی شعر، وابسته به خانه ادبیات افغانستان) با همکاری و حمایت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، خانه ادبیات افغانستان، نهاد مستقل ادبی، فرهنگی و هنری است که در سال 1382 بنیان نهاده شد. هدف این مرکز، پاسداری از ادب، فرهنگ و هنر سرزمین افغانستان و افزایش پیوندهای فرهنگی میان ملت‌های فارسی‌زبان افغانستان، ایران و تاجیکستان است. 

مجله «فرخار» (نشریه تخصصی شعر، وابسته به خانه ادبیات افغانستان) در ششمین شماره خود به سراغ مقاله‌هایی چون «دیالکتیک زمان و مکان در شعر کوچه» نوشته علی امیری و «نگاهی کوتاه به شعر مهاجرت» به قلم معصومه صابری رفته است.

بخش «هفت‌خوان» این شماره از مجله «فرخار» در باب انجمن ادبی بلخ است و شعرهایی از عفیف باختری، حسن ابراهیمی، ابراهیم امینی، اختر سهیل، اسحاق ثاقبی، فاطمه فیضی، حکیم علی‌پور، نرگس صابری، مهدی سرباز، سهراب سیرت، زهرا فیضی و قدریه دریاپناهی را شامل می‌شود. در بخشی دیگر نیز شاعر جوان، امان میرزایی، معرفی شده است.

همچنین در بخش «شعر افغانستان» شعرهایی از محمدکاظم کاظمی، حمیرا نکهت دستگیرزاده، علی‌مدد رضوانی، محمد سرور رجایی، نذیر احمد احمدی، هادی میران، مژگان ساغر، نعمت‌الله پژمان، مریم میترا، کاظم حمیدی رسا و محمد عرفانی گنجانده شده است.

بخش «شعر ایران» این شماره از مجله «فرخار» به سیدعلی صالحی اختصاص یافته است. همچنین دراین بخش می‌توانیم شعرهایی از ایرج دهقان، نادر نادرپور، سعید بیابانکی، علی داوودی و برخی دیگر از شاعران ایرانی را بخوانیم.

در بخش نقد ششمین شماره مجله «فرخار» مطالبی با عنوان «جانان و جان» به قلم محمدحسین هاشمی و «سیری در فضای کبود اعتراض» نوشته مینا نصر دیده می‌شود. بخش پایانی این مجله با عنوان «پرونده» مطالب متنوعی در موضوعات مختلف ادبی و گزارش‌های ادبی را در بر می‌‌گیرد.

ششمین شماره مجله «فرخار» با همکاری و حمایت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط