چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
«غدير، عيد برتر» منتشر شد

چهل حديث در فضيلت و بزرگداشت عيد غدير را «مهدي صدر» به تازگي در كتاب «غدير، عيد برتر» گردآوري و انتشارات دليل‌ما آن را منتشر كرده است. اين نوشتار با يادآوري ويژگي‌هاي اين عيد به بيان برخي از مستحبات اين روز مي‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، غدير واقعه‌اي فراموش نشدني و ماندگار در تاريخ است و ما از واقعه غدير، فضيلت و اهميت بزرگداشت آن آگاهيم اما توجه به روايات اهل‌بيت(ع) تاثير به سزايي در بهتر برگزار كردن اين عيد عظيم و احياي آن دارد. از اين رو، نوشتار حاضر مي‌كوشد با نقل چهل قطعه‌ از كلمات نوراني ائمه اطهار(ع) به بازخواني اهميت اين روز تاريخ‌ساز بپردازد.

كتاب «غدير، عيد برتر» با مقدمه‌اي بسيار كوتاه از پديدآورنده اثر آغاز مي‌شود و مخاطبان از همان صفحه اول با نخستين حديث غدير كه از امام صادق(ع) نقل شده است، مواجه مي‌شوند. در ابتداي هريك از احاديث اين مجموعه ابتدا متن عربي حديث و با فاصله چند سطر، بازگردان آن به زبان فارسي به چشم مي‌خورند. با وجود اين، جاي خالي ارجاعات و منابعي كه محقق از آن‌ها بهره‌مند شده است، در پايين صفحات كاملا مشهود است.

مهدي صدر كوشيده است با انتخاب عنوان يا مضموني براي هريك از اين احاديث، ذهن مخاطبان را به متن روايات اين حوزه نزديك‌تر سازد. اين عنوان‌بندي‌ها از كمترين واژگان تا جملاتي طولاني برگزيده شده‌اند.
از جمله عناوين اين احاديث كه همگي بر اثبات واقعه غدير و حقانيت امامت و ولايت امام علي(ع) تاكيد دارند، مي‌توان به «معرفي امير غدير در آسمان‌ها»، «غدير، عيد پيامبران»، «بيزاري از ستمگران در روز غدير»، «آزادي از آتش با زيارت غدير»، «سپاسگزاري بر معرفت روز غدير»، «جايگزين روزه غدير»، «قرض‌ كردن براي كمك به نيازمندان در روز غدير» و «فرجام نيك با افطاري‌ دادن در عيد غدير» اشاره كرد.

انتشارات دليل‌ما نخستين چاپ كتاب «غدير، عيد برتر» را پاييز سال جاري با شمارگان 3000 نسخه، 32 صفحه و به بهاي 5500 ريال منتشر و روانه بازار كتاب كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط