جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
برگزاری المپیاد بزرگ هنری در تابستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری المپیاد بزرگ هنری در تابستان سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ملایر، محمدمهدی اسماعیلی  صبح جمعه در سفر یک‌روزه به ملایر، با حضور در مرقد مطهر شهدای گمنام شهرستان ویژه ملایر و با نثار گل به مقام شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

پس از آن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی شهرستان ملایر با بیان اینکه جامعه اسلامی ما اخلاقمند، قانونگرا و منسجم است، افزود: جامعه ایمانی و اسلامی که مقدمه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است باید جامعه‌ای پیشرو و عامل باشد.

وی با بیان اینکه نگاه ما در دولت سیزدهم این است که فرهنگ زیربنای این تحول رو به جلو است، عنوان کرد: بنده معتقدم مهمترین جایگاه اعمال پیشبرد و پیشرفت آرمان‌های انقلاب اسلامی، حوزه فرهنگ و ارشاد است.

اسماعیلی تاکید کرد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، فرهنگ موضوع مهمی است که همه باید در همه جهت‌گیری‌ها به آن پایبند باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ یک کشور بر رشد اقتصادی را اثرگذار دانست و عنوان کرد: ما با اتکا به اندیشه امام راحل (ره)، معتقد به دیوارکشی مقابل علم و فناوری جدید نیستیم و در حساس‌ترین حوزه یعنی حوزه نرم‌افزاری جبهه انقلاب اسلامی، مشغول بازسازی و ارتقا هستیم و در این راه به همراهی مردم و فعالان فرهنگی نیاز داریم.

وی از برگزاری یک المپیاد بزرگ هنری تابستان امسال در کشور خبر داد و گفت: در تمامی استان‌ها در حوزه قرآن صدها عملیات فرهنگی مشترک انجام شده است.

وزیر ارشاد با اشاره به فعالیت‌های متنوع در حوزه قرآنی تصریح کرد: بنای ما ایجاد تعامل و برآوردن چهره‌های جدید در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یکی از موفقیت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: با تحول خوب بودجه، امسال شاهد شکوفایی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

اسماعیلی ملایر را یکی از شهرستان‌های پیشگام در عرصه فرهنگ و هنر دانست و گفت: برای انجام فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان پیشنهادات خوبی مطرح شد، ما نیز آماده حمایت همه‌ جانبه از همه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در این شهرستان هستیم و از هر طرح فرهنگی در ملایر حمایت می‌کنیم.

فرهنگ را از نگاه درجه دومی خارج کنیم

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: ملایر ابتدایی‌ترین روزهای انقلاب و چه بسا قبل از انقلاب لبیک گویان به فرمان امام راحل، همراه انقلاب اسلامی شدند و در حوادث انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس و تمامی صحنه‌های سیاسی کشور، حاضر بودند.

سلمان اسماعیلی ادامه داد: ملایر با دو برند جهانی ملایر شامل انگور و مبلمان منبت شناخته شده و افتخار ما به یک‌هزار و ۱۰۰ شهید سرافراز ملایر و عارفان و فقهای بزرگی همچون آیت‌الله میرشاهولد و فاضلیان است.

وی با تاکید بر اینکه برای ترقی و توسعه فرهنگ، باید آن را از نگاه درجه دومی خارج کنیم خاطرنشان کرد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، فرهنگ موضوع مهمی است که همه باید در همه جهت گیری‌ها به آن پایبند باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها