جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
شکل‌گیری جریان ترویج فرهنگ رضوی در اولویت است

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: شکل‌گیری جریان ترویج فرهنگ رضوی در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در میاندوآب، مرتضی سعیدی‌زاده، عصر پنج‌شنبه، در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی آذری رضوی، که با حضور علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان میاندوآب برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره امام رضا 20 دوره است که در حال برگزاری بوده، گفت: جشنواره بین المللی شعر ترکی آذری رضوی نیز در این دوره‌ها هم‌پای این جشنواره بوده است.

وی ادامه داد: محبت اهل بیت(ع) معرفت و شناخت آنان است و شاعران برجسته‌ترین عناصر فرهنگی در انتقال معارف اهل بیت (ع) است. و همه اقوام، ادیان و مذاهب ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارند.

سعیدی‌زاده با بیان اینکه واکاوی ابعاد وجودی امام رضا (ع) از زوایای مختلف نقطه مهمی است، افزود: امیدواریم این جریان شعر که ارادت ادبا و اقوام مختلف را به امام رضا (ع) نشان می‌دهد،  پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه تبیین سیره فردی، اجتماعی، سیاسی، تمدنی و مبارزاتی امام رضا(ع)  امری ضروری است، گفت: ما در حوزه راهبردی، ماموریت ترویج فرهنگ رضوی را با رویکرد تعامل و ارتباط با ظرفیت‌های فرهنگی هنری جهان اسلام تعریف کرده‌ایم که شکل‌گیری جریان ترویج فرهنگ رضوی در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد.
 
در ادامه علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: با بیان برگزاری چنین جشنواره‌هایی تاثیر بسزایی در گسترش فرهنگ رضوی دارد، و خدا را شاکریم که شرایطی فراهم کرد که این دوره هم میزبان این برنامه باشیم.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، خراسان رضوی، اردبیل، قم، البرز،  تهران،  همدان، زنجان،خوزستان و گیلان استان‌های شرکت کننده و ترکیه و عراق کشورهای خارجی شرکت کننده هستند. و ما امروز میزبان شاعران عراقی هستیم ولی شاعران اهل بیت (ع)  کشور ترکیه به دلایل شرایط حاکم بر این کشور امکان حضور نداشتند.

نوروزی گفت:  330 اثر داخلی و خارجی به دبیرخانه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی استان آذربایجان‌غربی ارسال شده است که از این تعداد 20 اثر خارجی و 310 اثر داخلی است.

وی با بیان اینکه 147 نفر در این جشنواره شرکت کردند، افزود: از این تعداد32 نفر را بانوان و 115 نفر آقایان هستند.

نوروزی گفت: چاپ کتاب (جلد چهارم) گونش ضیافتی از آثار منتخب و برگزیده دو سال گذشته از جمله برنامه‌های دیگر هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی استان آذربایجان‌غربی است.

 
به گزارش ایبنا؛ جمشید داس زرین، عوض احمدی، از شهرستان میاندوآب، میرتیمور جامعی، علی حبیبی، علی اباذری، احد افخمی‌نیا، نازیلا علیلو،  تبسم شدتی،  از شهرستان ارومیه، مهدی حسن‌زاده از شهرستان پیرانشهر شاعر اهل سنت، نجات جواد کوثر، جاسم محمد شریف عسگر، علی بهاالدین عبدالله از کشور عراق، ودود دوستی، عارف ساسانی، حسین فرهادی،  از شهرستان مراغه، محمود تاروردی‌پور، ابراهیم فتوت، خدیجه آزادبین، رضا شیخ‌زاده، یاسمن چاوشی، از شهرستان سلماس، وحید سلطان‌زاده از تبریز. خانم رعنا امیریان از تکاب، محمد بابازاده از شهرستان نقده، حسن قلی‌پور،  زهرا اسماعیل‌پور از شهرستان چایپاره، ابوالفضل ایمانی،  امیر رسولی از زنجان علیرضا شتابی از سراب غفاری، رستم‌نژاد از اردبیل، از جمله شاعرهایی هستند که در این آیین اشعار خود را در وصف امام رضا (ع) شعر خواندند.

در این مراسم از سه شاعر خارجی جاسم بابا اوغلو، نجات جوان شان اوغلو، علی نجار اوغلو از کشور عراق، محمود تاری‌وردی‌پور از سلماس، امیر رسولی از زنجان، وحید سلطان‌زاده از  تبریز، زهرا اسماعیل‌پور از چایپاره،  علیرضا شتابی از  سراب به عنوان برگزیده و از خانواده کریمی مراغه‌ای، شاعر اهل بیت نیز تجلیل شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها