پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
آمادگی وزارت تعاون در پرداخت تسهیلات به فعالان چاپ و نشر

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با رئیس نمایشگاه کتاب سی و چهارم از آمادگی این وزارتخانه برای ورود به موضوع کاغذ و اعطای تسهیلات به تعاونی‌های چاپ و نشر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، مهدی مسکنی، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن دیدار با یاسر احمدوند،‌ رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب بازدید کرد.
 
مسکنی با اشاره به اینکه حضور خانواده‌ها در نمایشگاه کتاب مشهود است عنوان کرد: نمایشگاه کتاب یک بازارگردی فرهنگی است و حضور خانوادگی در این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که کتاب به فرهنگ مردم ایران گره خورده و نشان از غنای فرهنگی آن است و باید حفظ شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال این هستیم که با ارائه مدل‌های عملی، سهم‌بَری ناشران، تولیدکنندگان و حتی مصرف‌کنندگان را از محصول نهایی افزایش دهیم، عنوان کرد: مدل تعاونی‌ها در ارائه محصولات بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا موضوعی که برای آن‌ها اهمیت دارد و می‌خواهند در سبد مصرف جامعه قرار بگیرد، اقتصاد را به مردم گره می‌زنند عنوان کرد: با توجه به افزایش تورم در کشور موضوعاتی مانند آموزش، کتاب و مسائل رفاهی در اولویت دوم خانواده‌‌ها است؛ بنابراین اگر مدل‌هایی ارائه شود که ناشران سهم بیشتری داشته باشند و واسطه‌ها کم شوند، می‌توان قیمت تمام‌شده را کاهش داد و کتاب بیشتر در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار بگیرد.

مسکنی با تاکید بر اینکه فرهنگ کتابخوانی باید تقویت شود، گفت: همان‌گونه که به خوراک، پوشاک  و مسکن نیاز داریم به کتاب نیز در زندگی احتیاج داریم؛ بنابراین دستگاه‌های متولی همچون  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما در این زمینه  باید فعالیت‌های بیشتری داشته باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای پیشبرد موضوع خودکفائی کاغذ در کشور گفت: از طریق بانک‌های زیرمجموعه این وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی این آمادگی وجود دارد که تفاهم‌نامه‌ای با ردیف اعتباری مناسب برای تامین منابع مورد نیاز صورت پذیرد.

مسکنی با بیان اینکه آماده ارائه تسهیلات به شرکت‌های تعاونی چاپ و نشر هستیم، عنوان کرد: از طریق صندوق ضمانت و بانک توسعه تعاون به صورت مستقیم و طی تفاهم‌نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد نیز این مهم قابل دسترسی خواهد بود.

وی با اشاره به تاسیس کارخانه کربنات کلسیم در شهرستان رومشگان، گفت: برای  حمایت از تولیدات خوشه‌ای و زنجیره‌ای این کارخانه که ماده اولیه کاغذسازی را تولید می‌کند از طریق حمایت از تعاونی با تسهیلات 25 میلیارد تومان، فعال و سوم خرداد افتتاح خواهد شد.

احمدوند در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند اجرا نمایشگاه گفت: ارائه تسهیلات با نرخ مناسب که در اختیار ناشران و کتاب‌فروشان قرار بگیرد می‌تواند به این حوزه کمک کند.  

به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها