پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
اجرای طرح «کانون مدرسه» از سال آینده

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، از سال آینده «کانون مدرسه» به عنوان یک طرح ملی در سراسر کشور مورد توجه قرار می‌گیرد که این طرح از سرفصل‌های همکاری با وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، فرهاد فلاح عصر پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از معضلات مهم در حوزه خانواده این است که در جامعه کنونی آمادگی پاسخگویی برای پرسش‌های خانواده‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: در همین راستا خانواده به عنوان یکی از عناصر و محوری در فعالیت‌های کانونی مورد توجه است.

وی با اشاره به اجرای طرح « کانون مدرسه» افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها، از سال آینده «کانون مدرسه» به عنوان یک طرح ملی در سراسر کشور  مورد توجه قرار می‌گیرد که این طرح از سرفصل های همکاری با وزارت آموزش و پرورش است.
 
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی دیگر از اضلاع زیست بوم فرهنگی را در حوزه کودک و نوجوانان توجه به حوزه رسانه و فضای مجازی اعلام کرد و افزود: متاسفانه گاها کودکان و نوجوانان در حیات خلوت فضای دیجیتال بدون نقش آفرینی مدرسه، رسانه والدین تربیت می‌شوند که در این حوزه دچار عقب‌افتادگی هستیم.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت مردم در پیشبرد برنامه‌های کانون پرورش فکری اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتن مربیان، متعددو، دلسوز، علاقمند و متعصب است.

 فلاح با تأکید بر تقویت جایگاه کانون پرورش فکری در بین نهادهای دولتی و افزایش همکاری‌های بین بخشی بیان کرد: نقطه تاکید کانون در سال جاری توجه به حلقه دختران نوجوان است و در این راستا باید به سمت کنشگری حرکت کنیم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه کانون، به دنبال قطب‌سازی استانی‌ها است، اضافه کرد: استان زنجان نیز ظرفیت خاصی دارد و می‌تواند تواند در بخش خاص نقش آفرینی کند و حتی در سطح ملی و بین‌المللی مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه بحث کاهش فرزندآوری تهدید کننده منافع فردی انسان است، افزود: باید با برنامه‌ریزی درست به صورت جدی در حوزه تقویت نهاد خانواده تلاش شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان نیز در ادامه این مراسم به اهمیت فرهنگ و جایگاه آن در کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این باره سخنرانی متعددی داشته و تأکید بسیاری به این موضوع دارند.

ابوالفضل رفیعی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در حوزه مباحث فرهنگی از پاییز سال قبل افزود: تاثیرپذیری نوجوانان از غرب نشان می‌دهد که ما در این حوزه کم کاری داشتیم و این در واقع یک هشداری است که روش‌های تربیتی را بر اساس الگوی اسلامی تقویت کنیم.

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان نیز با اشاره به راهکارهای ارائه شده از سوی غرب درباره اینکه هرچقدر میزان رفاه بالا باشد، آسیب اجتماعی کاهش می‌یابد، گفت: این راهکار غلط بوده و زاییده ذهن غرب است، چرا که شاهد نتیجه معکوس این موضوع در جوامع غربی هستیم.

حجت‎الاسلام علیرضا عیسی‌خاتی با بیان اینکه برخی از افراد با وجود رفاه بالا دچار بزهکاری هستند، اضافه کرد: راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی در قرآن کریم آمده است و قران پر از مفاهیم کارکردی است.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت بعدی کانون پرورش فکری با بهره‌گیری از تجارب نیروهای پرتوان و با تجربه و مربیان علاقه‌مند و استفاده از نیروهای جوان، انقلابی، مومن، بااستعداد در راستای تربیت نیروهای انقلابی در کانون پرورش فکری تلاش خواهد شد، اضافه کرد: در این زمینه از ظرفیت‌های بین بخشی و همکاری سایر دستگاه‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی‌خانسری متولد سال ۱۳۷۱ و دارای مدرک کارشناسی ارشد روان‌شناسی مثبت‌گرا از دانشگاه دارالحدیث قم است.

مدرس دانشگاه آزاد در گروه روان‌شناسی و معارف، عضو گروه مشاوران مرکز مشاوره سماح و یاوران سلامت و عضو هیئت اندیشه‌ورز استان زنجان از جمله سوابق او به شمار می‌رود.

پیش از این و از آذر سال ۱۴۰۰ شیرین دارایی کارشناس مسئول فرهنگی کانون زنجان با حفظ سمت، سرپرستی کانون این استان را برعهده داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها