سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
تخصیص 3 میلیارد تومان بن خرید برای نمایشگاه کتاب دین

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین از تخصیص 3 میلیارد تومان بن خرید برای این دوره از نمایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، نشست خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین با حضور امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، روح‌الله کریمی، معاون فرهنگی و رئیس اداره کتاب و حمید خرمی، مدیر اجرایی ششمین نمایشگاه کتاب دین در سالن آوینی قم برگزار شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: پیامبران برای اثبات حقانیت خود معجزه می‌آورند و معجزه دو گونه است. یا فعلی است یا قولی. معجزه حضرت موسی، عیسی و ابراهیم(ع) فعلی بود و بعد از آنها به حضرت محمد می رسیم که معجزه پیامبر اسلام برای اثبات حقانیتش قولی بود. بزرگترین معجزه الهی به بشر در قالب کتاب شریف قرآن اهدا شد. کتاب در همه اعصار، همه ادیان و اذهان مردم جایگاه خاصی دارد.
 
عموزاده ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بعد از تهران، بیشترین میزان انتشار و صدور مجوز کتاب را دارا است. به‌طور متوسط، ۱۱ هزار مجوز کتاب صادر می‌شود؛ درحالی که ۲۰ استان کشور چنین امکانی را ندارند و این بار سنگین بر عهده اداره فرهنگی و اداره کتاب استان قم است.
 
این مقام مسئول افزود: بیش از ۳۰ درصد از کاغذ کشور وارد استان قم می‌شود و توزیع می‌گردد. استان منحصربه‌فردی هستیم که شهر چاپ داریم و تعدادی از واحدها در آنجا مستقر شده است. این موضوعات چرخه فرهنگی خوبی برای ما به همراه دارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: سالانه بالغ بر ۲ میلیون کتاب به کشورهای همسایه صادر می‌کنیم و به لطف الهی با چرخه‌ای که دوستان تعریف کردند این مساله در کمترین زمان در اداره کل ارشاد انجام می‌شود.
 
وی یادآور شد: طلاب، دانشجویان و اقشار مختلف به خاطر فشار اقتصادی شاید به راحتی نتوانند کتاب خرید کنند؛ بنابراین برای این نمایشگاه تخفیف و بن‌های قابل توجه در نظر گرفته شده است که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و امیدواریم موجب رونق کار ناشران، چاپخانه‌داران و مولفان شود.
 
 
در ادامه حمید خرمی، مسئول اجرایی ششمین نمایشگاه کتاب دین، گفت: امسال با تلاش‌های آقای عموزاده و کریمی و رایزنی با وزارتخانه ششمین نمایشگاه کتاب دین را برگزار می‌کنیم اما با توجه به شرایط امروز هزینه‌هایی که اضافه شده است حضور ناشران بین‌المللی مثل سال ۹۶ نیست اما 10 ناشر از 4 کشور سوریه، لبنان، بحرین و عراق حضور دارد.
 
وی اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ ناشر در نمایشگاه امسال شرکت می‌کند. ۲۱ هزار عنوان کتاب که در سه سال گذشته چاپ شده است ارائه می‌شود و برای استفاده خانواده‌ها چند ناشر برتر کودک را هم دعوت کرده‌ایم.
 
خرمی به اعتبار و بن‌های خرید هم اشاره کرد و افزود: با تلاش و همکاری دوستان، ۳ میلیارد تومان بن توزیع می‌شود. برای عموم مردم ۳۰۰ هزار تومان، طلاب و دانشجویان ۴۰۰ هزار تومان و استادان حوزه و دانشگاه ۶۰۰ هزار تومان بن در نظر گرفته شده است. برای کتابخانه‌ها و موسسات فرهنگی هم مبالغی از بن برای تجهیز کتابخانه‌ها در نظر گرفته‌ایم.
 
مدیر اجرایی ششمین نمایشگاه کتاب دین بیان کرد: ناشران بین ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفتند و اگر به صورت کلی تخفیف‌ها را در نظر بگیریم، میانگین تخفیف‌ها با بن‌های دریافتی به ۴۰ درصد می‌رسد.
 
وی یادآور شد: نمایشگاه به مدت یک هفته از ۲۶ بهمن تا ۱ اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های قم دایر است و زمان بازدید در نوبت صبح از ساعت 1۰ تا 13 عصر است و بعد ازظهر از 16 تا 21 پذیرایی عموم مخاطبان خواهد بود.
 
خرمی گفت: در حاشیه این نمایشگاه نشست تخصصی با عنوان‌های مختلف از جمله زنان و خانواده، حجاب و رسانه برگزار می‌شود و از ۵ کتاب دینی ارزشمند همچون خلاصه «تفسیر المیزان» رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها