شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
سیمرغ بهترین فیلم روی شانه‌های «سینما متروپل» نشست/ سیمرغ چهل‌ویکم به مقصد رسید

اختتامیه جشنواره فیلم فجر چهل‌و یکم آغاز شد. باید منتظر شگفتی در اعلام برندگان سیمرغ باشیم که شاید، هیئت داوران به صورت اختصاصی سیمرغ فیلمنامه اقتباسی را برای یک فیلم در نظر گرفته‌ باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ حسین نظرعلی: مراسم اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور جمعی از هنرمندان، مسئولان و اهالی رسانه و با اعلام اسامی برگزیدگان بخش بین‌الملل و ملی این دوره جشنواره هم‌اکنون در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است.

مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره فجر متنی را به شرح زیر قرائت کرد:
 
به نام خداوندگار زیبایی
میهمانان محترم، خانم‌ها آقایان، سلام
در ایستگاه پایانی چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، از مسیری سخت و تلاشی شبانه‌روزی به شما سلام می‌گویم و پیش از آغاز سخن، واجب می‌دانم از همراهی و همدلی‌تان با مهمترین رویداد فرهنگی و هنری ایران اسلامی تشکر کنم.
 
جشنواره فیلم فجر، مولود راستین انقلاب اسلامی و ستاره‌ای است که در آسمان این مرز و بوم می‌درخشد. خانه روشن همه ما که دل در گروی سینما، هنر و فرهنگ داریم و بسیاری از خاطرات خوشمان با این جشنواره، سینماگران و فیلم‌هایش پیوند خورده است.
 
روزگار در چهل و چند سال اخیر، همواره به کام جشنواره فیلم فجر و دوستدارانش نبوده است. گاهی موشک باران و خاموشی شهرها، گاهی بحران‌های ملی و سوگ‌های جمعی، کام سینمای ایران را تلخ کرده است، اما نه بزرگان و نه جوانان مستعد، اجازه ندادند چراغ این جشن خاموش شود. ما نیز همان اراده و شور و عشق را در دل داشتیم، پس نخواستیم جشنواره، زیر سایه مشکلات، گرفتاری‌ها، عداوت‌ها و کج فهمی‌ها فراموش شود. چراکه باور داریم اعتبار و آبروی سینمای ایران و سینماگرانش را باید پاس داشت.
 
خوشحالم که فرصت این امانتداری به من رسید، اگرچه روزها، هفته‌ها و ساعاتی سخت و پُرتلاطم گذشت و اگر یاری بسیاری از شما نبود، دشواری‌ها غیرقابل تحمل می‌شد. بر حسب وظیفه و عشقی که به سینمای ایران داریم، کوشیدیم تا ویترین سینمای ایران، مثل همیشه متنوع و متکثر باشد.
 
دلمان می‌خواست به رسم ادب و احترام، میزبان همه خانواده سینمای ایران باشیم اما به خواسته و تصمیم دوستانمان احترام گذاشتیم و کوشیدیم میزبانی شایسته باشیم. پرونده چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر، بسته شد، استقبال قابل توجه از بعضی فیلم‌ها و گرمای حضور سینمادوستان در سالن‌های سینما، خاطراتی تازه را برای تاریخ سینمای ایران رقم زد.
 
از حمایت برادرانه جناب آقای اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد، از همراهی جناب آقای خزاعی رئیس سازمان سینمایی و از همدلی اعضای ستاد برگزاری جشنواره سپاسگزارم. امید که خورشید سینمای ایران، همچون گذشته درخشان و تابان باشد.

شهیدی فرد در ادامه برنامه به دبیر جشنواره فیلم فجر خدا قوت گفت و خاطرنشان کرد: ما جشنواره‌ای با این وسعت در غرب آسیا نداریم. امسال هم مانند سال‌های گذشته نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در سالن استان‌ها و شهرستان‌‌ها برگزار شد.
 
وی در ادامه خطاب به مجتبی امینی گفت: کسانی در این دوره شرکت نداشتند،به نظر من خیلی زمان نمی‌برد که آنان برمی‌گردند.
 
مجری اختتامیه درباره بخش بین‌الملل گفت: بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در هشت سال گذشته از بخش ملی جدا شد، بخش بین الملل در چند سال اخیر در اردیبهشت ماه برگزار می‌شد اما امسال دوباره همراه بخش ملی برگزار شد.
 
شهیدی‌فرد تصریح کرد: بخش بین‌الادیان اولین بخشی است که برگزیدگان آن اعلام خواهند شد. داوران در این بخش بعد از تماشای فیلم‌ها، بر اساس عدالت برگزیدگان را انتخاب می‌کنند.

جایزه ویژه بخش بین الادیان به فیلم «هوک» به کارگردانی حسین ریگی رسید.

برای بخش فیلم های مقاومت این دوره از جشنواره شیخ علی داهر، آیدا اشلافر، مهدی همایونفر به روی صحنه آمدند.

جایزه بخش «مقاومت» به فیلم سینمایی «غریب» ساخته محمدحسین لطیفی اهدا شد.
 
او پس از دریافت این جایزه، آن را به خانواده شهید بروجردی تقدیم کرد که با تشویق حضار مواجه شد.

لطیفی در ادامه عنوان کرد: من فقط مقاومت را به تصویر کشیدم و کار بزرگی نکردم. پس اگر جایزه ای هست قطعا متعلق به شهدا و خانواده هایشان است.

دختر شهید بروجردی هم ضمن تشکر از محمدحسین لطیفی و بازیگران و عوامل فیلم گفت: این فیلم بعد از ۴۰ سال با شجاعت آقای لطیفی تولید شد. از تمام دوستان تشکر و در نهایت به پاس قدردانی از زحمات آقای بابک حمیدیان بازیگر اصلی محمد بروجردی بسیار زیبا درخشید، تندیس را به پاس زحمات آقای حمیدیان در این پروژه به او تقدیم می‌کنم.
 
سیمرغ بلورین بهترین فیلم «مقاومت» به محمد عسگری برای فیلم «اتاقک گلی» اهدا شد.

محمد عسگری بعد از دریافت سیمرغ گفت: آقای لطیفی درست گفتند؛ این سیمرغ را به شهدای «اتاقک گلی» که شجاعانه جنگیدند تقدیم می‌کنم.

داوران بخش جلوه‌گاه شرق شامل استفانو ونوروسو، وحیده دریدی، احسان کابیل بولات کالیمباتوف، مجید شاه حسینی و شهریار بحرانی آماده معرفی منتخبان خود شدند.

ورونوسو طی پیام تصویری بیان کرد: متاسفم نتوانستم حضوری در جشنواره شرکت کنم، اما کارگاهم را به صورت آنلاین برگزار کردم و امیدوارم بعدا به صورت حضوری بتوانم به ایران بیایم.
 
سیمرغ بلورین بهترین دستاورد جلوه گاه شرق به سبحان رخشانی برای بازی در فیلم «هوک» اهدا شد.
 
این بازیگر جایزه خود را به مردم و خطه سیستان و بلوچستان تقدیم کرد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه بخش جلوه گاه شرق به آسل ژوراوی از قزاقستان رسید.
 
سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به بویان کیشیگ از چین برای اثر هارهو رسید.

سیمرغ بلورین جایزه ویژه داوران به باسل الخطیب از سوریه برای فیلم «حکیم» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به آمار سیخان بالجینیام برای فیلم «ماه کامل» از کشور مغولستان اهدا شد.

داوران بخش سینمای سعادت شامل ای آر رحمان، کارن شاه نظرف، آن دمی گروئه، یو وی حاج سری، جورج اواشولی، محمدرضا عباسیان و محمد شهباز معرفی شدند.
 
جایزه بهترین دستاورد هنری به الکساندر ساخاروف برای فیلم «افسانه پریان» از روسیه اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به لیوبوف باریسوا از روسیه برای فیلم «بدون ایوان دفنم نکن» اهدا شد.
 
سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به کارگردان جوان هندی جای شانکار برای فیلم «شیواما» اهدا شد.
 
جای شانکار بعد از دریافت جایزه خود بیان کرد: بابت این جایزه بسیار خوشحالم و این جایزه را به اصغر فرهادی، عباس کیارستمی و مجید مجیدی تقدیم میکنم.
 
سیمرغ بلورین ویژه هیات داوران به ناهید عزیزی صدیق برای فیلم «آه سرد» اهدا شد.
 
سید رضا محقق تهیه کننده «آه سرد» به نمایندگی از ناهید عزیزی سیمرغ را دریافت کرد.
 
سیمرغ بلورین بهترین فیلم به عامر بشیر از قطر برای فیلم «زمستان درون» محصول مشترک قطر، هندوستان و فرانسه اهدا شد.
 
عامر بشیر طی تماس ویدئویی از هیات داوران تشکر و جایزه خود را به مردم کشمیر تقدیم کرد.
 
ای آر رحمان آهنگساز و داور هندی طی پیام ویدئویی از نبود خود در این جشنواره اظهار تاسف کرد و گفت: عاشق عمق فرهنگی و کشف استعدادهای جوان در این جشنواره هستم و امیدوارم بتوانم در آینده در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشم.
 
با اعلام برگزیدگان بخش بین الملل، اهدای جوایز این بخش به پایان رسید.
 
محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به عنوان دومین سخنران چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی صحنه رفت و بیان کرد: بسیار مفتخرم در روز ملی جمهوری اسلامی ایران و آغاز سال جدید سینمایی کشور در مراسم اختتامیه جشنواره‌ چهل‌ویکم فجر در خدمت شما هستم. امسال به لطف خدا و اهالی رسانه، بعضی سینماگران جمهوری اسلامی ایران و هنرمندان کشورهای مختلف و منطقه‌ای جشنواره امسال با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.
وی ادامه داد: خداراشاکرم که توفیق خدمت به چنین مردمی را به من اعطا کرد. حضور نیروهای جدید، جوان، خلاق، نگاه جدی به شهرستان‌ها که همه سینمای ایران، تهران نیست، مشکلات مردم سراسر ایران و حضور فعال بانوان سینماگر و از همه مهمتر مضامینی با نشاط بود، از جمله اتفاقات خوب امسال بود.
 
رییس سازمان سینمایی یادآور شد: ما در حوزه خارجی میزبان بالغ بر ۱۰۰ میهمان خارجی هستیم که بیانگر این است که سینمای ایران مورد توجه آنان است. امروز من در جشنواره‌ای حضور پیدا کردم که بوی انقلاب می‌دهد و سالیان سال به عنوان فیلم ساز، تهیه‌کننده در جشنواره بودم و هر سال نگران برگزاری آن بودم اما امسال من هیچ نگرانی ندارم.
 
خزاعی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز من دست تک تک مردم را می بوسم که در راهپیمایی شرکت کردند و در سالن‌های نمایش حضور داشتند. او با بغض اعلام کرد مردم ما بعد از چهار ماه تبلیغات در راهپیمایی شرکت کردند.
 
این‌ سخنان خزاعی با تشویق پرشور حضار همراه شد.
 
سپس تصاویری از درگذشتگان سینمای ایران پخش شد.

در ادامه مراسم اسامی برگزیدگان بخش تبلیغات با اعلام داوران این بخش یعنی عبدالحمید قدیریان، مصطفی گودرزی، آرش معیریان اعلام شد.
 
سیمرغ بلورین بهترین پوستر به محمد روح‌الامینی برای طراحی پوستر فیلم سینمایی «بیرو» اهدا شد.
 
سیمرغ بلورین بهترین تیزر به کیومرث بیک‌زند برای ساخت تیزر فیلم سینمایی «تی تی» اهدا شد.

در ادامه هیات انتخاب و داوران فیلم کوتاه، مریم اسمی خانی؛ دانش اقباشاوی، محمد رضا خردمندان، حسین دارابی و علی رویین تن برای اهدای جایزه بهترین فیلم کوتاه روی سن آمدند‌.
 
سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه داستانی به محمد ثریا برای فیلم کوتاه «برنو» اهدا شد.


سپس با حضور اعضای هیات انتخاب و داوران بخش مستند از جمله مصطفی رزاق‌کریمی، مهدیه سادات محور، امین قدمی، سلیم غفوری و رضا خوشدل‌راد برای اهدای جایزه بهترین بخش مستند روی سن آمدند.
 
سیمرغ بلورین بهترین مستند به فرشاد افشین‌پور برای مستند بلند «دنیای وحشی زاگرس» اهدا شد.

سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی به محمدحسین لطیفی برای فیلم سینمایی «غریب» اهدا شد.

محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم «غریب» بعد از دریافت جایزه‌اش بیان کرد: به حرمت زحمتی که شهید بروجردی برای خطه کردستان کشید، این جایزه را به همه مردم خوب کردستان تقدیم می‌کنم.

سپس سیمرغ بلورین گوهرشاد، جایزه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لیلی عاج کارگردان فیلم «سرهنگ ثریا» تقدیم شد.




 
 اعضای هیئت  داوری را به شرح ذیل است:
 
پرویز شیخ طادی، مجید اسماعیلی، ایراهیم حاتمی کیا، پرویز محمد رضوی، محمد تقفی فهیم و مسعود نقاش زاده و محمدرضا شریفی نیا.

سیمرغ بلورین این بخش به محمدرضا شجاعی برای فیلم غریب اهدا شد.
 
 نامزدهای بهترین طراحی صحنه:
 
محسن خدا بخش برای «اتاقک گلی»
 
آیدین ظریف برای «گل‌های باوارده»
 
عباس بلوندی برای «سینمامتروپل»
 
محمدرضا شجاعی برای «شماره۱۰» و «غریب»
 
محمدرضا میرزامحمدی برای «عطرآلود»

سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس به سارا سمیعی اهدا شد. 
 
نامزد بهترین طراحی لباس:
 
سارا سمیعی برای «یادگارجنوب»
 
فاطمه صفری برای «اتاقک گلی»
 
محمدرضا شجاعی برای «غریب»
 
عباس بلوندی و مهدی قوچانی برای «سینمامترو پل»
 
ارام موسوی برای «وابل»
سیمرغ بلورین جلوه‌های ویژه میدانی به محمد رسولیان برای فیلم غریب رسید.
 
نامزدهای جلوه‌های ویژه میدانی:
 
 
محسن روزبهانی برای «اتاقک گلی» و «سینمامتروپل»
ایمان کرمیان برای «گل‌های باوارده»
حمید رسولیان برای «غریب»
محمدرضا ترکمان برای «شماره ۱۰»

دیپلم افتخار بهترین جلوه‌های بصری برای امیر ولی‌خانی برای فیلم غریب 
سیمرغ بلورین این بخش روی شانه‌های‌ حسن ایزدی برای فیلم گلهای باوارده نشست
نامزدها بخش جلوه های ویژه بصری:

حسن ایزدی برای «گل‌های باوارده»
 
محمد برادران برای «سرهنگ ثریا» و «عطرآلود»
کامیار شفیع پور برای «سینما متروپل»
 
امیر ولی خانی برای «غریب»
سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی روی شانه‌های شهرام خلج نشست
 
نامزدهای بهترین چهره‌پردازی:
 
امید گلزاده برای «آنها مرا دوست داشتند»
 
شهرام خلج برای فیلم «اتاقک گلی»، «غریب» و «شماره۱۰»
 
مونا جعفری برای «یادگار جنوب»
 
عبدالله اسکندری برای «وابل»

سیمرغ بهترین تدوین به میثم مولایی برای فیلم  «چرا گریه نمی‌کنی» رسید. 
 
نامزدهای بهترین تدوین:
 
عماد خدابخش «کت چرمی»
 
حسن ایوبی برای «بچه زرنگ»
 
میثم مولایی برای «چرا گریه نمی‌کنی؟» و «اتاقک گلی»
 
حمید باشه آهنگر برای «سینمامتروپل»
 
پویان شعله‌ور برای «یادگار جنوب»
 
مستانه مهاجر برای «وابل»
 
سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌برداری روی شانه علیرضا زرین دست برای فیلم  «سینما متروپل» نشست. 
نامزدهای بهترین فیلمبرداری:
 
فرشاد محمدی برای «اتاقک گلی»
 
علیرضا زرین دست برای «سینمامتروپل»
 
آرمان فیاض برای «کت چرمی»
 
روزبه رایگا برای «عطرآلود»
 
حسن پویا برای «شماره۱۰»
 
میلاد پرتوی برای «یادگارجنوب»

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به مسعود سخاوت‌دوست برای فیلم‌های  «عطرآلود» و  «شماره 10» رسید.
نامزدهای بهترین موسیقی متن:
 
امیر توسلی برای «بچه زرنگ»
 
مسعود سخاوت دوست برای «عطرآلود» و «شماره ۱۰»
 
پیام آزادی برای «هفت بهار نارنج»
 
کارن همایونفر برای «روایت ناتمام سیما»
 
بهزاد عبدی برای «سرهنگ ثریا»


سیمرغ بهترین صدا به امیر نوبخت و علیرصا علویان برای فیلم یادگار جنوب رسید. 
نامزدهای بهترین صدا:
 
بهمن اردلان (صدابردار) و (صداگذار) برای «اتاقک گلی»
حسین ابوالصدق (صداگذار) برای «بچه زرنگ»
مسیح حدپور سراج (صدابردار) مهدی جواهری زاده (صداگذار) برای «در آغوش درخت»
 
عباس رستگارپور (صدابردار) و حسین ابوالصدق (صداگذار) برای «سینمامتروپل»
 
فرخ فدایی صدابردار و آرش قاسمی صداگذار برای «شماره۱۰»
 
امیر نوبخت (صدابردار) و علیرضا علویان (صداگذار) برای «یادگار جنوب»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه به بابک خواجه‌پاشا برای فیلم  «درآغوش درخت» رسید. 
نامردهای بهترین فیلمنامه:
 
علی رمضان برای فیلم «بچه زرنگ»
 
بابک خواجه پاشا برای «در آغوش درخت»
 
حمید زرگرنژاد برای «شماره۱۰»
 
مسعود هاشمی نژاد برای «کت چرمی»
 
محمدعلی و حامد باشه آهنگر برای «سینمامتروپل»
 
پدرام پورامیری و حسین دوماری برای «یادگار جنوب»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن اهدا شد به پردیس پور عابدین برای فیلم  «غریب» 
نامزدهای بهترین بازیگر زن نقش اول:
 
مارال بنی آدم برای «در آغوش درخت»
 
هدی زین العابدین برای «عطرآلود»
 
ژاله صامتی برای «سرهنگ ثریا»
 
سارا بهرامی برای «جنگل پرتقال»
 
نوشین مسعودیان برای «سینمامتروپل»
 
پردیس پورعابدینی برای فیلم «غریب»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به سارا حاتمی برای فیلم  «کت چرمی» تعلق گرفت. 
نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن:
 
ستاره پسیانی برای «کت چرمی»
 
پریوش نظریه برای «سینمامتروپل»
 
پانته آ پناهی ها برای «بعد از رفتن»
 
سارا حاتمی برای «کت چرمی»
 
غزل شاکری برای «روایت ناتمام سیما»
 
سحر دولتشاهی برای «یادگار جنوب»
 
رویا تیموریان برای «کت چرمی»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد روی شانه‌های مجید صالحی برای فیلم  «شماره 10» نشست. 

دومین سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول مرد به علی‌نصیریان برای فیلم  «هفت بهارنارنج» رسید. 
نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد:
 
مجید صالحی برای «شماره ۱۰»
 
تورج الوند برای «اتاقک گلی»
 
مصطفی زمانی برای «عطرآلود»
 
میرسعید مولویان برای «جنگل پرتقال»
 
علی نصیریان برای «هفت بهار نارنج»
 
جواد عزتی برای «کت چرمی»
 
وحید رهبانی برای «یادگار جنوب»

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به هومن برق‌نورد برای فیلم  «سینما متروپل» اهدا شد. 
دومین دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به فرهاد قائمیان برای فیلم  «غریب» رسید. 
سومین دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به پژمان جمشیدی برای فیلم  «یادگار جنوب» رسید. 

سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل مرد به سجاد بابایی برای فیلم  «استاد» رسید. 
نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:
 
مهران احمدی برای فیلم «غریب»
هومن برق نورد برای فیلم «سینما متروپل»
امیر جعفری برای فیلم «آنها مرا دوست داشتند»
پژمان جمشیدی برای فیلم «یادگار جنوب»
سجاد بابایی برای فیلم «استاد»
فرهاد قائمیان برای فیلم «غریب»
روح الله زمانی برای فیلم «در آغوش درخت»

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی روی شانه‌های محمدعلی باشه‌آهنگر برای فیلم  «سینما متروپل» رسید. 
نامزدهای بهترین کارگردانی:
 
محمدعلی باشه آهنگر برای «سینمامتروپل»
 
حسین میرزامحمدی برای «کت چرمی»
 
محمد عسگری برای «اتاقک گلی»
 
هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمدجواد جنتی برای «بچه زرنگ»
 
بابک خواجه پاشا برای «در آغوش درخت»
 
حمید زرگرنژاد برای «شماره ۱۰»
 
محمدحسین لطیفی برای «غریب»
جایزه ویژه هیئت داوران  به فیلم اتاقک گلی رسید. 

سیمرغ بهترین فیلم به سینما مترو پل به تهیه کنندگی سید حامد حسینی رسید. 
 
نامزدهای بهترین فیلم :
«بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری
«شماره ۱۰» به تهیه کنندگی ابراهیم اصغری
«در آغوش درخت» به تهیه کنندگی محمد رضا مصباح
«سینما متروپل» به تهیه کنندگی سید حامد حسینی
«اتاقک گلی» به تهیه کنندگی داود صبوری
«کت چرمی» به تهیه کنندگی کامران حجازی
«یادگار جنوب» به تهیه کنندگی مجتبی رشوند

دیپلم افتخار بهترین فیلم اول به لیلی عاج برای کارگردانی سرهنگ ثریا تقدیم شد. 
دیپلم افتخار بهترین فیلم اول به بابک خواجه‌پاشا برای فیلم در آغوش درخت رسید. 
سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول روی شانه‌های محمد عسگری برای فیلم اتاقک گلی نشست. 
نامزدهای بهترین فیلم اول (کارگردان اول):
 
«جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان
 
«بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی
 
«سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج
 
«کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی
 
«در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا
 
«اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری»
 
سیمرغ بلورین بهترین انمیشن به حامد جعفری برای انمیشن  «بچه‌زرنگ» تعلق
گرفت. 

جایزه ویژه دبیر جشنواره به سعید سعدی برای فیلم گل‌های باوارده رسید. 

جایزه ویژه شهرداری تهران به تهیه کننده و کارگردان فیلم اتاقک گلی رسید. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها