شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
سند فرهنگی استان زنجان 17 بهمن رونمایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از رونمایی سند فرهنگی استان به‌مناسبت چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، نشست خبری مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با برگزار شد.

حسنی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری این اداره کل با بهره‌گیری از ظرفیت انجمن‌ها و گروه‌های هنری اجرا می‌شود، اظهار کرد: امسال همچون سنوات گذشته برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در استان زنجان اجرا می‌شود. امسال سه جشنواره موسیقی، هنرهای تجسمی و فیلم فجر در استان زنجان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهمترین برنامه ارشاد جشنواره فیلم فجر است که از ۲۴ فیلم مثل سال قبل تعدادی از فیلم‌ها را در زنجان اکران خواهیم کرد، اضافه کرد: دو سینما امسال میزبان جشنواره فیلم فجر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه همزمان با دهه فجر سند فرهنگی استان رونمایی خواهد شد، اضافه کرد: رونمایی از این سند 17 بهمن انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر این هویت و زیست بوم‌ها احیا شود ما دیگر شاهد محیط‌های بی هویت فاقد موارد اولیه فرهنگی نخواهیم بود، افزود: شورای فرهنگ عمومی کشور سه اولویت جدی ذیل تحقق نقشه مهندسی فرهنگی کشور و سند تحول دارد که همه آن‌ها به تحقق احیای امید در جامعه منتج می‌شود. استان زنجان در آستانه تصویب برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی به منزله سند تحول فرهنگی رسانه‌ای در استان قرار دارد و پس از رونمایی، به‌عنوان عالی‌ترین سند راهبردی فرهنگ و هنر در استان شناخته خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: هدف اصلی نقشه مهندسی فرهنگی پیگیری تدوین یک سند جامع فرهنگی برای حرکت و اداره فرهنگ استان است؛ به‌عبارت دیگر  یک سند جامع‌نگر و با توافق دستگاه‌های فرهنگی بر مبنای تصمیم‌گیری و تخصیص اعتبار محسوب می‌شود.

حسنی با اشاره به اینکه برنامه مهم دیگری که طی هفته‌های آتی اجرا خواهد شد، بزرگداشت شاعر نامدار ایرانی نظامی گنجوی است، اضافه کرد: این برنامه نیز برای پاسداشت حکیم نظامی و جلوگیری از دستبرد دشمنان در مصادره بزرگان کشور اجرا می‌شود. وقتی نقشه مهندسی فرهنگی را براساس اقتضائات یک شهر، ظرفیت‌های یک شهر و مسائلی که در شهر وجود دارد، تدوین کنیم، این برش استانی است که مساله‌محور بوده و مبتنی بر مساله‌های اساسی فرهنگی و اجتماعی یک بوم طرح‌ریزی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برای پاسداشت آیین‌های سنتی ترک‌زبانان کشور، جشنواره ملی به میزبانی استان زنجان در دهه نخست اردیبهشت سال آینده در استان زنجان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها