جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۴
تقدیر از فیلم مستند «پاییز پنجاه‌سالگی»

تجلیل از فیلم «پاییز 50 سالگی» با حضور رئیس شبکه یک سیما و قائم مقام صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ فیلم «پاییز ۵۰سالگی» به کارگردانی محسن اسلام زاده درواقع روایتی است از زندگی تا شهادت حاج محمد جمالی اما گوشه چشمی هم به فعالیت های حاج قاسم در منطقه جنوب شرقی ایران دارد.محمد جمالی سالها در کنار حاج قاسم در تیپ دوم صاحب الزمان در منطقه سیرجان کرمان به مبارزه با اشرار می پردازد. آنها با عملیات های چریکی گروه عباس نارویی شرور منطقه را منهدم و با توصیه حاج قاسم به توابین امان نامه می دهند. حاج قاسم اشرار را از کوه ها به پایین آورده برایشان روستا می سازد و اهالی به احترامش نام روستا را قاسم آباد می گذارند.با انتساب حاج قاسم به ریاست سپاه قدس حاج قاسم به تهران می رود. محمد جمالی بعد از بازنشستگی به همراه همرزمان قدیمی اش بعد از سالها دوباره در سوریه به حاج قاسم می‌پیوندد. این بار طولی نمی‌کشد که در سن ۵۰ سالگی در سوریه به شهادت می‌رسد. 
فیلم برای هرچه بیشتر شدن همذات پنداری با مخاطب از گفتار متن با زمان اول شخص استفاده کرده است. هرچند در بعضی جاها گفتار متن بیش از اندازه است اما این نوع گفتار متن به درک هرچه بیشتر فیلم توسط بیننده و ایجاد صمیمیت کمک شایانی می‌کند.
جلسه نمایش این فیلم به همت موسسه فرهنگی،هنری شهید آوینی در بعدازظهر روز ۵شنبه به جلسه بزرگداشت این شهید عالیقدر و تجلیل از خانواده اش تبدیل شد.
همسر و دختر شهید به روی سن آمده و دختر  شهید به نیابت از خانواده شهید از حضار و برگزار کنندگان این مراسم تشکر کرد.
با حضور مرادی رییس شبکه ۱ ، اسلام زاده کارگردان فیلم، فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر، مهدی نقویان مدیر موسسه شهید آوینی، سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما یادبودی از طرف موسسه شهید آوینی و شبکه یک سیما به خانواده شهید تقدیم شد. سپس مراسم امضای پوستر فیلم با حضور همسر و دختر شهید و مسئولان نامبرده برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها