سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
ترویج کتاب و کتابخوانی برای گروه‌های خاص و سالمندان

مهدی توکلیان در بازدید از آسایشگاه سالمندان و معلولین  براهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی و ارائه خدمات به گروه‌های خاص و سالمندان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان قم به همراه جمعی از کارشناسان از آسایشگاه سالمندان و معلولین «انوار آفتاب» قم بازدید کرد و براهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی و ارائه خدمات به گروه‌های خاص و سالمندان تاکید کرد.

فاطمه پورمحمدی، مدیرعامل موسسه خیریه «انوار آفتاب» با اشاره به تعداد مددجویان این مرکز، گفت: تعدادی از این مددجویان آسایشگاه، مجهول‌الهویه هستند و بیشتر آنان خانواده‌های بسیار مستضعفی داشته‌اند که از پس تأمین هزینه‌های مالی برنمی‌آیند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه «انوار آفتاب» اضافه کرد: بخش قابل توجهی از سالمندان این آسایشگاه، معلول ذهنی بالای 60 سال هستند و بخش دیگر یا ازدواج نکردند یا فرزندی نداشتند که از آن‌ها مراقبت و نگهداری کنند.

در ادامه این بازدید توکلیان گفت: پاییز امسال در بین سالمندان و معلولان به معنای حدیث «نعمتان مجهولتان  الصحه والامان» کاملا محسوس شد و دیدن معلولان و سالمندان، تلنگر بزرگی بود.
 
وی تاکید کرد: احترام به بزرگان و پیشکسوتان و تکریم سالمندان نیاز به فرهنگ‌سازی در بین نسل‌های این سرزمین دارد و کم‌توجهی به وضع آسایشگاه، باعث ایجاد فاصله بین نسلی خواهد شد.
 
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان قم با اشاره به مهربانی همکاران خدوم مجموعه «انوار آفتاب» بیان کرد: همت عالی و تلاش وافر مدیران این مجموعه ستودنی است. دوام توفیقات ربانی مدیران و خادمان این مجموعه عظیم را از ایزد منان مسئلت دارم.
 

این مقام مسئول یادآور شد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به همت کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان که همواره در فعالیت‌های فرهنگی به‌ویژه برای کاربران با نیازهای ویژه پیش قدم بوده‌اند، می‌تواند برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و پرکردن اوقات فراغت این عزیزان گام بردارد.
 
وی افزود: امیدوارم ظرفیت فعالیت‌های علمی و فرهنگی و  تبلیغاتی و رسانه‌ای استان قم و ایران اسلامی بتواند در معرفی  این مجموعه اقدامی مؤثر و ماندگار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها