دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
بهار بود و زمستان

کتاب «بهار بود و زمستان» از مجموعه هفت جلدی کتاب‌های «آن، مان، نباران» است. انتشارات مهرک (سوره مهر کودک و نوجوان) این مجموعه را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه «آن، مان، نباران» مجموعه هفت جلدی و دارای نمایشنامه کوتاه آهنگی است؛ این مجموعه با مضامین اخلاقی و تربیتی برای گروه سنی «الف» سروده شده است. نگارش هر یک از این کتاب‌ها را یکی از نویسندگان یا شاعران خوب کشور برعهده گرفته‌اند.
 
عنوان این هفت جلد عبارتند از: جلد اول (یک بابا و یک مامان)، جلد دوم (یک مسواک و یک دندان)، جلد سوم (یک اخمو و یک خندان)، جلد چهارم (بهار بود و زمستان)، جلد پنجم (قصه گرگ و چوپان)، جلد ششم (قصه باغ و باغبان) و جلد هفتم (قصه ابر و باران).

گفتنی است، هرکدام از نمایشنامه‌ها با حداکثر سه شخصیت و بازیگر اجرا می‌شوند. برای اجرای این نمایش‌ها به امکانات خاصی نیاز نیست و کودکان 4 تا 7 سال می‌توانند آنها را اجرا کنند.

مضامین این نمایشنامه‌ها اخلاقی و تربیتی است و کودکان در محیط مهدهای کودک و خانه می‌توانند به اتفاق هم‌بازی‌های خود آنها را اجرا کرده و ضمن سرگرم شدن آموزه‌های تربیتی و اخلاقی را نیز یاد بگیرند. هدف از نوشتن مجموعه حاضر این است که بچه‌ها سر مسائل کم‌ اهمیت بگو مگو و دعوا نکنند و خودشان را برتر و مثبت‌تر از دیگران ندانند.
 
همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، جلد چهارم این مجموعه به نام «بهار بود و زمستان» است؛ نگارش این کتاب بر عهده شاعر خوب کشورمان، مصطفی رحماندوست بوده است. این کتاب درباره جدال بین بهار و زمستان است. هر کدام از این دو فصل به خود مغرور می‌شوند و نسبت به دیگری احساس برتری دارند؛ اما عید می‌آید و به هر دو آنها توضیح می‌دهد که بودن هر دوی شما ضروری است و کسی بر دیگری برتری ندارد؛ بلکه هر دوی شما در کنار هم می‌توانید هستی و حیات را به گردش دربیاورید.
 
قسمتی از متن کتاب
عیدم و از راه می‌رسم
قَه‌قَه و قاه‌قاه می‌رسم
برف‌ها رو من آب می‌کنم
زمین رو سیراب می‌کنم
 
انتشارات مهرک (سوره مهر کودک و نوجوان) کتاب «بهار بود و زمستان» نوشته مصطفی رحماندوست با شمارگان 2هزار و 500 نسخه در 11 صفحه را منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها