دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
بررسي جايگاه صحابه در نگاه تشيع

«صحابه در مكتب تشيع و نقد و بررسي مسئلة (سب و لعن)» عنوان اثري از سيد عليرضا حسيني است كه به زودي از سوي انتشارات دليل ما منتشر خواهد شد. اين كتاب نگاه شيعيان را به صحابه رسول خدا(ص) تبيين مي‌كند./

فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل‌ما، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، توضيح داد: اين كتاب آراي مكتب شيعه درباره صحابه و اهميت احترام به صحابه را در كنار نقد و بررسي مساله سب و لعن بر اساس قرآن كريم، احاديث و سنت رسول خدا(ص) بررسي مي‌كند.

وي افزود: نويسنده كتاب پس از ارايه توضيحاتي درباره اختلاف بين مذاهب اسلامي و لزوم همبستگي آنها، به طور مختصر نكاتي را درباره انواع اختلاف‌ها بيان مي‌كند. 

مسعودي يادآور شد: پژوهشي در مساله سب و لعن، مطالب اصلي اين كتاب را شكل مي‌دهند كه با توجه به منابع اهل سنت تدوين شده‌اند. از جمله موضوعات اين كتاب مي‌توان به «مباحثي در مورد سب و لعن»، «تحليل در مورد كساني كه مورد سب قرار گرفته‌اند» و «بررسي توطئه وهابيت» اشاره كرد. 
 
وي اظهار داشت: نخستين چاپ كتاب «صحابه در مكتب تشيع و نقد و بررسي مسئلة (سب و لعن)» در 204 صفحه رقعي، جلد شوميز و بهاي 3200 ريال به زودي روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط