چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۵
نقد آثار با رويكرد حجاب ايراني و عفاف اسلامي

كميته بانوان جمعيت فرزندان شاهد و ايثارگر نوانديش خدمتگزار، كارگاهي با رويكرد حجاب ايراني و عفاف اسلامي برگزار مي‌كند. در اين كارگاه، آثار مكتوب شركت‌كنندگان نقد و بررسي مي‌شود._

سيده‌مائده حسيني، دبير كميته بانوان جمعيت فرزندان شاهد و ايثارگر نوانديش خد‌متگزار، در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: كارگاه حجاب ايراني، عفاف اسلامي براي پردازش مباني نظري عفاف و حجاب با سه رويكرد قومي، علمي و ديني براي ارتقاي بينش دانشجويان نسبت به موضوع عفاف و گسترش فرهنگ حجاب برگزار مي‌شود.

وي تصريح كرد: در اين كارگاه از جمعي از جامعه‌شناسان، كارشناسان مسايل فرهنگي و مذهبي، باستان‌شناسان با گرايش تن‌پوش‌ها و نيروي انتظامي جمهوري اسلامي براي سخنراني دعوت شده است.
حسيني افزود: مخاطبان اين كارگاه، دانشجويان طراحي لباس دانشگاه شريعتي، علامه طباطبايي، تهران و دانشجويان رشته الهيات و حوزه به همراه استادان اين حوزه‌اند كه قرار است با آثار مكتوبشان و نقد و بررسي بر روي اين آثار، در كارگاه حضور يابند.

وي ادامه داد: براي توليد آثار مكتوب كارشناسان اين حوزه، كانوني با عنوان «كانون پژوهش حجاب و عفاف» با همكاري وزارت كشور و شهرداري تهران ايجاد خواهد شد كه به بررسي و چاپ آثار مكتوب استاداني كه در اين حوزه فعاليت داشته‌اند، اقدام مي‌كند.

دبير كميته بانوان گفت: از ديگر فعاليت هاي اين كارگاه اين است كه نشريات، مقالات و كتاب‌هاي آن در آينده‌اي نزديك قرار است به صورت لوح فشرده ارايه شوند و در اختيار عموم قرار بگيرند.

وي از برگزاري همايشي با رويكرد حجاب و عفاف خبر داد و گفت: در ادامه اين كارگاه، در آبان ماه سال جاري همايشي براي نشر آثار مكتوب اين كارگاه برگزار خواهد شد كه زمان و مكان دقيق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

كارگاه حجاب ايراني و عفاف اسلامي، جمعه (15 مرداد ماه) ساعت 9 تا 30/15 در سالن هفت پيكر پارك نظامي گنجوي برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط