جمعه ۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰
سيماي پرفروغ علمدار کربلا

کتاب «عباس‌بن علي(عليه‌السلام)» نوشته جواد محدثي از سوي موسسه بوستان کتاب به چاپ چهارم رسيد. اين كتاب كه نهمين اثر از مجموعه كتاب‌هاي آشنايي با اسوه‌هاست، به سرگذشت و مقام حضرت ابوالفضل(ع) در روايات مي‌پردازد.\

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اثر حاضر، سيماي پرفروغ علمدار کربلا حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) را با نثري زيبا و روان در12 عنوان به تصوير کشيده است.

در نگاه به قله‌هاي رفيع ايمان و شجاعت و وفا، چشم ما به وارسته مردي بزرگ و بي‌بديل مي‌افتد، به نام عباس - فرزند رشيد اميرالمومنين علي(ع)- که در فضل و کمال و فتوت و رادمردي، الگويي برجسته است. در اخلاص و استقامت و پايمردي، نمونه است و در هر خصلت نيک و صفت ارزشمندي، که کرامت يک انسان به آن بسته است، سرمشق است. ما پيوسته دين‌باوري و حق‌جويي و باطل‌ستيزي و جانبازي را از او آموخته‌ايم و نسل الله اکبر امروز، وامدار مکتب جهاد و شهادتي است که ابوالفضل(ع) در آن مکتب، علمدار است و همچون خورشيد، درخشان.

اينک گرچه از صحنه‌هاي آن همه ا يثار و دلاوري و وفا که در عاشورا اتفاق افتاد و آينه‌اي فضيلت‌نما پيش چشم جهانيان نهاد، بيش از 1300 سال مي‌گذرد، اما تاريخ، روشن از کرامت‌هاي عباس‌بن علي(ع) است و نام او با وفا، ادب، ايثار و جانبازي همراه است و گذشت اين همه سال، کمترين غباري بر سيماي فتوتي که در رفتار آن حضرت جلوه‌گر شد، ننشانده است.

عاشورا روز پرشکوه و الهام‌بخش و پر حماسه‌اي بود که انسان‌هايي والا و روح‌هايي بزرگ و اراده‌هايي عظيم، عظمت و والايي خود را به جهانيان نشان دادند و تاريخ از فداکاري عاشوراييان، روح و جان گرفت و زمان با نبض کربلاييان قهرمان و حماسه آفرين، تپيد. کربلا مکتبي شد آموزنده و سازنده، که فارغ‌التحصيلان آن، در رشته ايمان و اخلاص و تعهد و جهاد، مدرک و مدال گرفتند و... عباس(ع) از زبده‌ترين معرفت آموختگان آن دانشگاه بود.

چاپ چهارم کتاب «عباس‌بن علي(عليه‌السلام)» در شمارگان 1200 نسخه، 92 صفحه و بهاي 18000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط