چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
تابلوی اهدایی یک زندانی به قاری کرمانشاهی صرف آزادی زندانیان شد

کرمانشاه- با حضور قاری کرمانشاهی در برنامه «محفل»، تابلوی اهدایی یک زندانی به «معین رنجبر» قاری نیروی انتظامی کرمانشاه با جمع آوری ۱۷۰ میلیون تومان صرف آزادی زندانیان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و بهار قرآن مراسم تلاوت و انس با قرآن کریم بر پا شده و با حضور اقشار مختلفی از نوجوانان گرفته افراد کهنسال برای حضور در این مراسم تلاوت قرآن کریم حضور پیدا می‌کنند.

قرآن کریم در ماه مبارک رمضان می‌فرماید: «وَ مَنْ تَلا فیه آیَةً مِنَ القُرْآنِ، کانَ لَهُ مِثْلُ اَجْرِمَنْ خَتَمَ القُرْآنَ فی غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُورِ» کسی که در ماه مبارک رمضان یک آیه قرآن بخواند پاداش او همانند کسی است که قرآن را در ماه‌های دیگر ختم کرده است بنابراین ذات رمضان با مجالس و محافل قرآنی گره خورده است.

هر ساله با آغاز ماه رمضان متولیان قرآنی و فرهنگی کشور برنامه‌های مختلفی را برای سحر و اذان مغرب و به نوعی افطار تدارک می‌بینند بر همین اساس است که با شروع این ماه بر در برکت به منظور نهایت بهره‌گیری از فضیلت‌ها چند روزی پیش از شروع ماه مبارک رمضان مساجد غبار روبی و آماده و مهیای برگزاری محافل تلاوت قرآن می‌شوند.

یکی از برنامه‌هایی که این روزها همزمان با ماه مبارک رمضان در راستای ترویج تلاوت و انس با قرآن گام‌های بلند وموفقیت آمیزی برداشته طی یکی دوسال گذشته اقدامی جدید و مبتکرانه در مراسم‌های ویژه از حمله رمضان و ماه مبارک رمضان شکل گرفته که در اعیاد مختلف نیز با عنوان برنامه حسینیه معلی و برنامه محفل برنامه خواهند داشت.

امسال با شروع ماه مبارک رمضان نیز همزمان با شروع ماه مبارک رمضان صدا و سیما علاوه بر ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم و پوشش رسانه‌ای آن ویژه برنامه «محفل» است که در ساعات پایانی روز و پیش از اذان مغرب هر روز حوالی ساعت ۱۷ عصر از شبکه سه سیما را تدارک دیده است.

برنامه «محفل» با محوریت قرآن و مباحث قرآنی هر روزه از شبکه ۳ سیما با حضور قاریان و اساتید قرآنی پخش می‌شود که با میزبانی «حسنین الحلو»، «رضوان درویش»، «احمد ابوالقاسم»، «حامد شاکر نژاد» و «غلامرضان قاسمیان» به عنوان اساتید و قاریان قرآن و داور این برنامه حضور دارند و هر روز میزبان چند نفر از قاریان قرآنی است که در پی آن استعدادهای قرآنی را معرفی می‌شوند.

از همین رو امروز نیز در بیست و دومین قسمت از برنامه محفل در رمضان ۱۴۰۳ در ایران یک قاری کرمانشاهی در بین دیگر قاریان دیده می‌شود.

«معین رنجبر» قاری جوان کرمانشاهی با حضور در برنامه محفل در بدو ورود به این برنامه به تلاوت آیاتی از سوره مائده در قرآن کریم پرداخت و مورد تقدیر میزبانان این برنامه قرار گرفت.

تاکید قرآن کریم بر تقدم مسئله امنیت بر مسئله اقتصاد

این قاری کرمانشاهی از کارکنان نیروی انتظامی استان کرمانشاه بوده که بر اساس نقش و اهمیت نیرو انتظامی در تامین امنیت مردم غلامرضا قاسمیان قاری میزبان در برنامه محفل با قرائت آیاتی از سوره «بقره و نحل» به جایگاه امنیت از نظر قرآن کریم اشاره و گفت: در تفسیر این آیات حتی مسائل اقتصادی را به امنیت گره زده و بر این نکته تاکید شده که برای یک مکان پیش از مسائل اقتصادی داشتن امنیت مهم‌تر و اولویت دار است و امروز با این قرائت از سوی معین رنجیر پرچم نیرو انتظامی بالاتر رفت.

وی ادامه داد: نعمت سلامتی و امنیت تنها نعمت‌هایی هستند که خداوند به انسان عطا کرده اما تنها زمانی قدر آن را خواهد دانست که آن را از دست بدهد و با خدشه‌ای بر آن وارد شود و امروز امنیت و سلامت در جامعه خود را بابد مدیون زحمات آنان دانست.

در ادامه معین رنجبر قاری مستعد کرمانشاهی به درخواست مجری برنامه به تعریف شیرین‌ترین خاطره خود پرداخت و گفت: چندی پیش در مراسمات ماه محرم در برنامه‌ای که توسط اداره کل زندان‌ها برای زندانیان برگزار شد به عنوان قاری قرآن و برای تلاوت آیات ابتدای مراسم حضور پیدا کردم و در ذر زمان تلاوت آیاتی از سوره «قیامه» از قرآن کریم به خوبی پشیمانی در چهره آنها در حین شنیدین آیات مشاهده می‌شد.

وی افزود: در پایان تلاوت هنگام خروج یکی از زندانیان که از قضا حافظ قرآن هم بود با من گفت‌وگویی کرد و سپس تابلوی که کار دست خودش بود به عنوان هدیه‌ای داد.

این تابلو به برنامه محفل اهدا شد و سپس از بین حاضرین جمع با هدف کمک به زندانیان و آزاد سازی چند زندانی با جمع آوری مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان بانی و زمینه ساز خیر شد و قرار شد با مبلغ جمع آوری شده صرف آزادی چند زندانی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها