یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
مصاحبه در پژوهش علوم اجتماعی ترجمه و منتشر شد

ایلام- عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی و مطالعات فرهنگی دانشگاه ایلام،کتاب مصاحبه در پژوهش علوم اجتماعی را ترجمه و منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، کتاب مصاحبه در پژوهش علوم اجتماعی (رویکرد رابطه‌ای) نوشته: لی.آن. فوجی با ترجمه علی فیض‌اللهی عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی و مطالعات فرهنگی دانشگاه ایلام در ۶ فصل در نشر مازیار منتشر شده‌است.

فصل‌های کتاب به این شرح است: فصل اول مصاحبه رابطه‌ای را معرفی می‌کند. چه مفروضات روش‌شناختی‌ای زیربنای روش است و چه عناصر عملی‌ای برای استفاده از آن به کار می‌رود.فصل دو چگونگی ایجاد رابطه کاری با مصاحبه‌شوندگان را بررسی می کند. فصل سه بر چگونگی تصمیم‌گیری در مورد اینکه با چه کسی مصاحبه کنید و چگونگی پیدا کردن مشارکت‌کنندگان بالقوه تمرکزمی‌کند. همچنین در مورد محاسن انعطاف‌پذیر ماندن به منظور اصلاح طرح‌های تحقیقاتی هنگام ظهور اکتشافات جدید بحث می‌کند.

فصل چهار به عناصر خاص خود مصاحبه می‌پردازد و راهبردهای پرسیدن سؤال، تعامل با مصاحبه‌شونده به روش‌های مختلف و گفت و گوی همزمان با بیش از یک مصاحبه‌شونده را پوشش می‌دهد. فصل پنج چگونگی پرداختن به تجزیه و تحلیل داده‌ها را مورد بحث قرار می‌دهد.

فصل شش به بررسی اخلاق یا روحیه مصاحبه رابطه‌ای می‌پردازد و کمک‌های خاصی را که مصاحبه رابطه‌ای برای تحقیقات علوم اجتماعی به ارمغان می‌آورد را برجسته می‌کند.

این کتاب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران رشته های علوم اجتماعی، روان‌شناسی، مدیریت و علوم سیاسی و نیز برای تدریس درس روش تحقیق کیفی یا برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه روش‌های تحقیق توسط اساتید مناسب است.

به گزارش ایبنا؛ نشر مازیار کتاب مصاحبه در پژوهش علوم اجتماعی رویکردی رابطه‌ای، اثر لی‌آن فوجی، (۱۹۶۲) استاد دانشگاه تورنتوی کانادا، به ترجمه علی فیض‌اللهی (۱۳۴۴) عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی و مطالعات فرهنگی دانشگاه ایلام، در ۱۹۰ صفحه در اواخر سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها