یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
اجرای پویش کتابخوانی «همراه با کتاب» در روستاهای زنجان

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه بین کودکان روستایی پویش کتابخوانی «همراه با کتاب» در این مناطق در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: پویش کتابخوانی برای کودکان روستایی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اسفند سال قبل آغاز شده و با موضوعات مختلف ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در قالب این پویش کتابخوانی، کودکان روستایی با مطالعه کتاب‌های موضوعی متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی در مسابقه کتابخوانی شرکت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه کتاب‌های انتخاب شده متناسب با رده سنی کودکان و در قالب موضوعاتی همچون عید باستانی نوروز، شب‌های قدر، ماه رمضان، مباحث مربوط به محیط زیست است، گفت: البته در هریک از روستاها این پویش با موضوع متفاوت اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این پویش را تشویق کودکان برای مطالعه بیشتر اعلام کرد و افزود: ترویج میراث معنوی و توجه به فرهنگ بومی، ایجاد و زنده نگه داشتن احساس تعهد و تعلق به فرهنگ و سرزمین مادری و مقابله در برابر گسترش فرهنگ بیگانه از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

در حال حاضر ۱۲ کتابخانه سیار کانون پرورش فکری یک مورد در شهر و ۱۱ مورد در روستاها فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط