شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی لرستان به ایستگاه پایانی رسید

لرستان - دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان لرستان با تقدیر از ۹۴ برگزیده به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، کتابداران و برگزیدگان استانی جشنواره در بخش‌های مختلف روز جمعه در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای شناسایی و پاسداشت ارزش‌های الهی و معنوی است، فرصتی مغتنم تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم، اخلاص در اعمال خود را پایدار و دائمی سازیم و از هوای نفس خود رهایی یابیم و تحولی از خویشتن به پرورگار داشته باشیم.

دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی لرستان به ایستگاه پایانی رسید

سیدسجاد راستخانه به دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و افزود: امام هشتم (ع) ولی‌نعمت معنوی و فکری و مادی ملت ایران است. امام رضا (ع) ولی نعمت تمام ایرانیان و مردم عزیز کشورمان از شیفتگان واقعی آن حضرت هستند و از عنایت‌های بزرگ الهی برای کشور ایران این است که مرقد مطهر امام رضا و حضرت معصومه (ع) در این کشور قرار داده و به برکت وجود این دو شخصیت، خداوند متعال بسیاری از بلاها را از کشور ما دور کرده است.

وی ضمن تقدیر از مشارکت خوب مردم استان در جشنواره و قدردرانی از دست اندرکاران به بیان گزارشی از روند برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به دو شیوه آنلاین و مکتوب برگزار شد و ۱۰ هزار و ۴۲۹ نفر در این دوره مشارکت داشتند که از این تعداد ۸ هزار و ۳۲۹ نفر در بخش آنلاین یک هزار و ۲۱۰ نفر در بخش مکتوب ویژه زندانیان استان شرکت کردند که این بخش همواره با همکاری خوب مسئولان زندان استان مورد حمایت قرار گرفته است.

راستخانه با بیان اینکه ۵۶۶ شرکت‌کننده به صورت خانوادگی در جشنواره شرکت داشته، بیان کرد: جشنواره رضوی در سه رده خردسال و کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار شد که در بخش‌های چهارگزینه‌ای ۵ هزار و ۶۹۶ نفر، نقاشی ۷۲۷ نفر، پویش ۱ هزار ۲۱۰ نفر، تولید آثار هنری و پادکست ۱۹ نفر، داستانک ۸۸ نفر، شعرسرایی ۱۴ نفر و روزنامه دیواری ۴۹ نفر شرکت‌کننده در استان لرستان بودند.

شعرخوانی نسترن حاتمی از شاعران لرستانی، قرائت دسته‌جمعی صلوات خاطه حضرت امام رضا (ع) و پخش کلیپ از دیگر بخش‌های اجرا شده در این مراسم بود.

دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی لرستان به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش ایبنا در پایان این مراسم از برگزیدگان با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها