سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
ثروت‌آفرینی و جوانی جمعیت دو بال پیشرفت کشور

دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت با تاکید بر اینکه ضرورت اساسی کشور بالابردن سطح رفاه عمومی جامعه است، گفت:ثروت‌آفرینی و جوانی جمعیت دو بال پیشرفت هستند که بدون هر کدام از این‌ها پیشرفت حاصل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست خبری دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت سه‌شنبه ۲۲ اسفند در محل نهاد نمایندگی ریاست جمهوری با حضور دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت و اعضای ستاد برگزاری رویداد برگزار شد. در این نشست ضمن اعلام جزئیات این رویداد نکاتی نیز در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری مطرح شد.

شکیبا محبی‌تبار دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت در نشست خبری ضمن تاکید بر اینکه ضرورت اساسی کشور بالابردن سطح رفاه عمومی در بیست سال آینده است گفت: تحقق این امر وابسته به جمعیتی جوان است که با هوشمندی و دقت به خلق دانش و ثروت بپردازند.

وی افزود: اقدامات خوبی در زمینه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی انجام شده است اما در آغاز راه هستیم و به پیگیری‌های مجدانه نیاز داریم و برای اجرایی کردن این امر باید تلاش‌هایی در سطوح مردم، مدیران و نخبگان کشور صورت گیرد تا این موضوع جایگاه خود را پیدا کند.

وی ضمن اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت در فرمایشات رهبر انقلاب بیان داشت: صحبت‌های ایشان همواره راه‌گشا بوده است. رئیس جمهور نیز همیشه در سخنان خود بر اهمیت فرزندآوری و ازدواج تاکید می‌کنند.

محبی‌تبار همچنین گفت: ثروت‌آفرینی و جوانی جمعیت دو بال پیشرفت کشور هستند که بدون هر کدام از این‌ها پیشرفت حاصل نمی‌شود و گام‌هایی که برای تحقق تمدن کشور برداشته می‌شود به ثمر نمی‌نشیند.

وی اضافه کرد: فلسفه اهدای جایزه جوانی جمعیت این است که از همه ظرفیت‌ها و ساحت‌های مختلف استفاده شده و این موضوع به صورت علمی و عمیق تبیین شود و هر کس هر آنچه در توان دارد به میان بیاورد و دانش و خلاقیت خود را به کار بگیرد. از این رو مراکز علمی دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها باید با همت مضاعفی در این عرصه ورود کنند تا امر جوانی جمعیت محقق شود.

محبی تبار در ادامه ضمن اشاره به ۷ محور مطرح شده در این جایزه اظهار کرد: از مسائل اساسی در این راستا پرداختن به نقش محوری مردم است. از این رو در پیش‌رویدادهایی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها با شناسایی ظرفیت‌ها به بومی‌سازی این گفتمان خواهیم پرداخت.

وی افزود: در اردیبهشت سال آینده رویداد اصلی برگزار می‌شود. به همین جهت از همه کنشگران و دغدغه مندان از جمله اصحاب رسانه دعوت می‌کنم که با حضور خود به تحقق اهداف و شناسایی ظرفیت‌های مردمی کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها