سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
«شب بلند» رونمایی شد

خراسان جنوبی- رمان عاشقانه شب بلند نوشته فرشته شکوهیان طی مراسمی با حضور نویسنده و منتقدان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند، فرشته شکوهیان نویسنده کتاب در جلسه رونمایی کتاب گفت: شب بلند یک روایت هست از عشق، عشقی که احساس خدا در قلب آدم‌هاست. این کتاب شرح زندگی خانم ابریشمی است که از ایشان اجازه گرفته و قلم زدم و بخشی از آن نیز برگرفته شده از قوه تخیلی خودم هست.

وی افزود: این یک رمان عاشقانه نوشتم و از عشق روایت کردم و امیدوارم خواننده به خوبی با ان انس بگیرد.

شکوهیان گفت: این رمان از یک ناهار با همکارانم شروع شد و سخنان جسته و گریخته آنان از یک زندگی و گوشه‌ای از ذهنم عمیقاً درگیر آن شد و بعد از یک سال به رشته تحریر درآمد.

همچنین رئیس اسبق دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: کتاب شب بلند مبتنی بر فرهنگ است که خلاء آن در فضای زندگی علمی و تربیتی جامعه ما احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ غنی و قوی ایرانی_ اسلامی در این کتاب دیده می شود، افزود: گویش فرهنگ اصیل ایرانی_اسلامی در لابه لای کلمات کتاب به وضوح به چشم می‌خورد و نویسنده به خوبی واژه ها را در کنار هم قرار داده و توضیح دهنده فرهنگ مرز و بوم ماست.

ایرج مهدی‌زاده ادامه داد: از جمله سنتی که در لابه لای نوشته‌های به چشم می خورد، عشق به خود و خانواده است که نشان دهنده یک کتاب تربیتی است.

او گفت: عشق به وطن هم به خوبی در این کتاب دیده می‌شود، به خصوص در دوره‌ای که ما با تحولات جامعه از طریق فضای مجازی روبه رو هستیم و چاره‌ای جز حرکت در مسیر این تحولات نداریم.

وی افزود: کانون‌ها می‌توانند نقش تکمیلی داشته باشند ولی بسیاری از مردم جامعه ما هنوز از این کانون‌ها صرفاً به عنوان مراکز خط و نقاشی و داستان‌نویسی سخن می‌گویند.

وی بیان کرد: در کانون پرورش فکری، فاصله‌هایی که دانش‌آموزان در نظام تربیتی با آن مواجه هستند را رفع می‌کند و باعث پرورش یک دانش‌اموز خلاق و فعال خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها