شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
کتاب «رفیق با بصیرت» رونمایی شد

لرستان- به مناسبت گرامی‌داشت روز شهید و سالروز شهادت شهید «علی کوشکی»، فرمانده پادگان مالک اشتر دورود در یادواره این شهید والا مقام از کتاب «رفیق با بصیرت» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد به مناسبت گرامی‌داشت هفته شهید و سالروز شهادت شهید «علی کوشکی»، از شهدای کشتی‌گیر و فرمانده پادگان مالک اشتر دورود، یادواره این شهید والا مقام با حضور سرهنگ محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، جمعی از مسئولین و خانواده معزز شهدا روز شنبه در مدرسه آیت‌الله مهدی قاضی خرم‌آباد برگزار شد.

در این مراسم از کتاب «رفیق با بصیرت» زندگی‌نامه و خاطرات شهید «علی کوشکی» که به قلم لیلا کوشکی خواهر این شهید والامقام و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از سوی انتشارات هاویر منتشر شده است، رونمایی شد.

کتاب «رفیق با بصیرت» رونمایی شد

شهید «علی کوشکی» در شانزدهم اسفند ۱۳۶۶، در بمباران هوایی زادگاهش بر اثر اصابت ترکش به سر و قطع دست، شهید شد؛ مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای شهرستان خرم‌آباد واقع است.

کتاب «رفیق با بصیرت»؛ زندگی‌نامه شهید علی کوشکی در ۱۵۰ صفحه، قطع رقعی از سوی انتشارات هاویر به بازار نشر عرضه شده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: شهید کوشکی در مقابل عناصر ضدانقلاب و آشوبگر بسیار شجاع بود و هیچ‌وقت در مقابل آن‌ها کوتاه نمی‌آمدند؛ ولی در مقابل افراد ضعیف و مردم عادی بسیار رئوف و مهربان بود. علی از ظرفیت‌های روحانیت برای آگاهی مردم استفاده می‌کرد و خیلی نسبت به آگاهی مردم اهتمام می‌ورزید و معتقد بود آگاهی نسبت به مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بهترین حربه برای موفقیت و پیروزی انقلاب در مقابل دشمنان است. همین امر باعث شده بود که افراد معاند مشکلاتی برای ایشان ایجاد کنند. …

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها