پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
زندگی سفیر مدرسه‌سازی کشور در قم کتاب می‌شود

قم - زندگینامه داستانی ابوالفضل هندویان به قلم هاجر زمانی، در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قم که در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می شود؛ رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حاج ابوالفضل هندویان یکی از خیرین مدرسه ساز ملی است که در ساخت مدارس خیرساز همت بلندی دارد. این خیّر ملی مدرسه ساز اهل قم و یکی از سفیران مدرسه‌سازی و از خیرین نمونه در کشور است که جهاد مدرسه سازی را یک نذر مقدس فرهنگی می‌داند.

این خیر نیک‌اندیش تاکنون موفق به احداث و مشارکت در ساخت بیش از ۱۵ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان قم و همچنین احداث و مشارکت در ساخت بیش از ۳۰ پروژه مشابه در دیگر استان‌های کشور شده است.

بسیاری از این فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی به نام برادرِ حاج ابوالفضل هندویان یعنی شهید مهدی هندویان (ره) مُزیّن شده است؛ ضمن آنکه این خیّر قمی بعد از ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی، ارتباط خود را با مدارس قطع نمی‌کند و همواره با مدرسه یاری و جذب خیّرین، حامی دانش آموزان عزیز است.

این خیّر مدرسه ساز اهل قم همچنین توفیق یافت خانه پدرش، زنده یاد حاج احمد هندویان را – که وی نیز یکی از معتمدان و خیّران دیار کریمه اهل بیت (س) بود - به درمانگاهی در خیابان هفتم تیر شهر مقدس قم تبدیل کند.

قرار است از زندگینامه داستانی حاج ابوالفضل هندویان به قلم هاجر زمانی، در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قم که در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ و همزمان با ایام سالروز طلوع مبارک حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می شود؛ رونمایی شود.

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ از هاجر زمانی تاکنون چند کتاب داستانی از جمله «بگو باران ببارد» و «دست هایی با عطر هلو» توسط انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) و انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر شده؛ است. کتاب «الفبای آخر» وی، رُمانی از زندگینامه خیّر مدرسه‌ساز، گوهرتاج ترابی‌زاده است که پیش از این توسط اداره کل نوسازی مدارس استان قم به بازار نشر عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها