دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
نویسنده نخستین کتاب کامپیوتر ایران در گرگان تجلیل می‌شود

گلستان- نهمین دورهمی فرهنگی تشکل سرای فرهنگ و رسانه در گرگان با محوریت تجلیل از نصرت الله علیمی، پژوهشگر برجسته علم و ادبیات و نویسنده نخستین کتاب کامپیوتر در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، نشست نهم دورهمی فرهنگی سرای فرهنگ و رسانه گلستان به معرفی و تجلیل از نصرت الله علیمی، مولف پیشکسوت گرگانی، پژوهشگر برجسته علم و ادبیات و نویسنده نخستین کتاب کامپیوتر در ایران اختصاص پیدا کرد.

این دورهمی در روز سه‌شنبه ۸ اسفند ماه ساعت ۱۷ در سالن نگاه تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود و طبق اعلام برگزار کنندگان مقرر است از ۲ عنوان کتاب نصرت الله علیمی، با عناوین «سایبرنتیک و جامعه هوشمند» و «علم در قلمرو ادبیات» رونمایی شود.

به گزارش ایبنا، نصرت الله علیمی، متولد ۱۳۱۴ در گرگان، دارای مدرک دکترای فلسفه علم از دانشگاه پروانس فرانسه است که کتاب «اصول اساسی کامپیوتر» توسط وی برای نخستین بار در سال ۱۳۵۲ شمسی روانه بازار نشر شد.

وی همچنین همسر سرور پاکنشان، پیشکسوت فقید رادیو ایران و گوینده برنامه‌های مختلفی چون گل‌ها، فرهنگ و مردم، خانواده و علم و زندگی نیز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها