چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
خلق نشان، مهم‌ترین مبحث در ایده‌پردازی یک طراح

کتاب «طراحی نشان، سفارش تا ایده» نوشته ستاره ملک خویان در نوبت اول ۱۴۰۲ با تیراژ ۱۲۰۰ نسخه از انتشارات نظر به چاپ رسیده است. این کتاب با ۱۸۸ صفحه به قیمت ۳۴۰ تومان در بازار کتاب به فروش می‌رود.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کتاب «طراحی نشان، سفارش تا ایده» نوشته ستاره ملک خویان در نوبت اول ۱۴۰۲ با تیراژ ۱۲۰۰ نسخه از انتشارات نظر به چاپ رسیده است. این کتاب با ۱۸۸ صفحه به قیمت ۳۴۰ تومان در بازار کتاب به فروش می‌رود.

نویسنده در این کتاب به تعاریف، معرفی و ویژگی‌های برخی از لوگوها به طور کامل پرداخته است. این کتاب علاوه بر موارد گفته شده به استفادهٔ شناخت رنگ‌ها در طراحی لوگو، انواع خط‌ها در خلق اثر هنری و انواع تکنیک‌های جدید و ایده‌های نو اشاراتی کامل شده است.

نویسنده در مقدمه با معرفی و هدف مطالب در این کتاب توضیحات کاملی را در خصوص فصل‌بندی‌های کتاب و الزام بررسی به برخی از مطالب ارائه داده است. نویسنده کتاب حاضر را حاصل ۲۵ سال آموختن و آموزش طراحی گرافیک به‌خصوص طراحی لوگو می‌داند و معتقد است این کتاب می‌تواند راهی آسان برای آموزش سریع و شناخت مرحله‌به‌مرحله طراحی لوگو را به هنرمند و مخاطب ارائه دهد.

کتاب «طراحی نشان، سفارش تا ایده» به‌عنوان یک کتاب خودآموز با لحنی ساده و روان ویژه علاقه‌مندان به طراحی لوگو، گرافیستان و هنرمندان هنرهای جسمی و بصری گردآوری شده است.

کتاب «طراحی نشان، سفارش تا ایده» در چهارفصل کامل به مباحث طراحی لوگو، و شیوه‌های تکنیک‌ها و ایده‌های نو اشاره دارد. این فصل‌ها بدین شرح است:

فصل اول به تعاریف، واژگان و مفاهیم کلیدی ضمن عناوین طراحی لوگو، ویژگی‌های لوگو خوب و دسته‌بندی لوگوها در طیف‌های مختلف بصری اشاره شده است.

فصل دوم به چگونگی آغازکردن طراحی لوگو و مراحل رسیدن به طراحی لوگو حرفه‌ای را به مخاطب ارائه می‌دهد. در این فصل نویسنده مخاطب را به مفهوم بریف و چگونگی نگارش بریف آشنا می‌کند، همچنین با نمادهای پرکاربرد در ایجاد لوگو مناسب همراه با رنگ‌های متناسب با نوع لوگو آشنا می‌شویم.

فصل سوم به‌عنوان فصل تخصصی در این مبحث شناخته می‌شود چرا که نویسنده با آموزش‌دادن تکنیک‌های جدید مخاطب را به‌ظاهر حرفه‌ای یک لوگو آشنا می‌کند. تکنیک‌هایی که به لحاظ بصری متمایزتر از سایر طراحی‌ها به نظر می‌رسد.

همچنین در فصل آخر که به‌عنوان فصل نهایی و پایان‌بندی این مطالب در نظر گرفته شده به چگونگی ارائه طراحی لوگو مناسب میان طراح و کارفرما اشاره شده است. در این فصل کارآموزان و علاقه‌مندان به طور خودآموز می‌آموزند که لوگو در بستری که در دارد ممکن است محدودیت‌هایی هم داشته باشد؛ چرا که همانند هر هنری نکات و تکنیک‌هایی دارد که باید در هنگام ارائه درست لحاظ و رعایت شود.

آن‌چه در این کتاب بیشتر از هر عنصر بصری به آن توجه دارد خلاقیت هنرمند است و در قسمتی از کتاب گفته است: «لوگو باید به‌گونه‌ای خلاقانه و تأثیرگذار باشد تا بتواند با درگیرکردن احساسات مخاطب اثری ماندگار در ذهن وی به جا بگذارد. لوگو باید در موقعیت‌ها و وضعیت‌های گوناگون خوانش بصری داشته باشد، مثلاً زمانی که در پایین یک پوستر تا اندازه یک یا دو سانتیمتر کوچک می‌شود، یا زمانی که روی یک بیلبورد بیست‌متری قرار می‌گیرد، زمانی که وارونه یا از کنار دیده می‌شود، همین‌طور زمان‌هایی که در اسناد تک‌رنگ چاپ می‌شود.»

کتاب «طراحی نشان، سفارش تا ایده» نوشته ستاره ملک خویان در نوبت اول ۱۴۰۲ با تیراژ ۱۲۰۰ نسخه از انتشارات نظر به چاپ رسیده است. این کتاب با ۱۸۸ صفحه به قیمت ۳۴۰ تومان در بازار کتاب ویژه طراحان و گرافیستان به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها