سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
«پدرام‌السطنه در ارگ خونین» آمد

کتاب «پدرام‌السلطنه در ارگ خونین» نوشته احمد اکبرپور با تصویرسازی مسیح رضوی از سوی انتشارات هوپا روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «پدرام‌السلطنه در ارگ خونین» به قلم احمد اکبرپور است که برای گروه سنی ۱۰ تا ۱۶ سال نوشته شده است. تصویرگر این کتاب مسیح رضوی است و انتشارات هوپا آن را چاپ کرده.

اگر در قرن بیست‌ویکم به شما پیشنهاد پادشاهی کشوری را بدهند، قبول می‌کنید؟

پدرام به جای بازی کامپیوتری و چت جی‌پی‌تی، عاشق کتاب‌های تاریخی است و می‌داند اگر مسئولیتی را بپذیرد در آینده نبردهای خونینی رخ می‌دهد. او در چنین شرایطی به دربار کریم‌خان زند دعوت می‌شود. پدرام‌السلطنه در ارگ کریم‌خانی! چه کسی اگر بداند عمر سلطنتش یک سال بیشتر نیست باز هم پیشنهاد پادشاهی را می‌پذیرد؟!

پدرام آمده تا خطر کند و اگر ناچار شد دست‌به‌شمشیر شود. دلش می‌خواهد آقامحمدخان را مثل بچه آدم سر جایش بنشاند؛ اما همیشه هم همه‌چیز مطابق میل او پیش نمی‌رود.

اگر در قرن بیست‌ویکم توی قلعه کریم‌خان زند در شیراز زندانی شوید، چه‌کار می‌کنید؟

نویسنده این کتاب احمد اکبرپور است. احمدپور درباره خودش می‌گوید: «هنوز هم که هنوز است، تفریحم گشت‌وگذار توی کتاب‌فروشی‌ها و ورق‌زدن کتاب‌هاست. من چهل‌وشش سال دارم؛ اما اندازه هم‌سن‌وسال‌هایم بزرگ نشده‌ام. هنوز با دیدن اسمارتیز و بستنی‌زمستانه و آلوچه، دلم تاپ‌تاپ می‌زند. هنوز توی تاب می‌نشینم و دنبال پایه‌ای برای الاکلنگ می‌گردم. من به‌اندازه‌ی خیلی از هم‌سن‌وسال‌هایم پول ندارم، ولی گمانم آنها هم به‌اندازه‌ی من کتاب برای بچه‌ها ننوشته‌اند. «غول و دوچرخه» را با همکاری دخترم دُرسا نوشتم و یک عالمه کتاب دیگر مثل: «شب‌به‌خیر فرمانده»، «واژه‌های نفهم»، «من نوکر بابا نیستم»، «امپراطور کلمات»، «سه سوت جادویی»، «قطار آن شب»، «به چاچالک سقوط کنید»، «کشک‌های خفن» و…. کتاب‌های من به چند زبان ترجمه شده‌اند که زبان چینی و کره‌ای از همه برایم جالب‌تر هستند، حتی نمی‌توانم اسم خودم هم توی کلمه‌هایشان پیدا کنم. چند تا از کتاب‌هایم هم به انگلیسی و آلمانی و ایتالیایی ترجمه شده است.»

بخشی از متن کتاب:

«از کنار دیوارهای بلند ارگ می‌گذرد. برخلاف همیشه هیچ اعتنایی به کنگره‌ها و نگهبانانی ندارد که گاهی از توی آن‌ها سرک می‌کشند. حتی اگر ساغر هم همراهش نبود که برایش توضیح بدهد، با خودش تکرار می‌کرد که طول این دیوارها بیش از سی‌وپنج متر است و عرضشان بیش از دو متر و نیم. از کنار ضلع جنوبی می‌گذرد که دیوراهایش کمی فروکش کرده‌اند و مثل برج پیزای ایتالیا کج شده است. تصمیم خودش را گرفته است: می‌خواهد هر چه از دهانش درمی‌آید به کریم بگوید و بعدش خودش را آماده کند برای شکنجه و زندان و حتی اعدام.».

انتشارات هوپا کتاب «پدرام‌السلطنه در ارگ خونین» نوشته احمد اکبرپور با تصویرسازی مسیح رضوی را در ۱۹۲ صفحه، شمارگان ۷۵۰ نسخه و به بهای ۱۶۰ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط