شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
کودکان زنجانی «به وقت کتاب» کتاب خواندند

زنجان- پویش «به وقت کتاب» در مراکز کانونی زنجان اجرا و کتاب‌ها ویژه کودکان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، پویش ملی «به وقت کتاب» در راستای تعمیق، ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و معرفی کتاب‌های دینی اجرا شد و ادامه خواهد داشت.

معرفی کتاب و اجرای قصه‌های خوانش شده، بیان راهکارهای تبدیل شدن به قصه‌گوی حرفه‌ای، آموزش راهکارهای مناسب در مطالعه از جمله موضوعاتی بود که در پویش به وقت کتاب بیان شد.

نحوه آماده کردن متن قصه باز نویسی یا باز آفرینی متن، انتخاب متن جذاب که مورد علاقه مخاطب باشد (مخاطب شناسی)، چگونگی بهره‌مندی از زبان بدن، استفاده درست و بجا از حرکات بدن و چهره در قصه‌گویی مثل لبخند بجا، اخم، استفاده بجا از ریتم و موسیقی نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این دوره آموزش داده شد.

پایش ۲۵ کتابخانه کانون مساجد انجام شد

در راستای به روزرسانی منابع کتابخانه‌ای موجود در کانون‌های مساجد؛ طرح پایش کتابخانه‌ای در استان زنجان اجرا شد.

در حال حاضر ۷۳ کتابخانه مخزن دار در کانون‌های مساجد فعال است و با توجه به اینکه اعضای کانون‌ها کودکان و نوجوانان هستند به صورت مستمر و سالانه نسبت به پایش کتاب کتابخانه‌های مذکور اقدام می‌شود که تعداد آنها در یک سال گذشته ۲۵ کانون بوده است.

اعضای کانون‌های مساجد بیش از ۱۴ هزار نفر است که به صورت متوسط سالانه ۷ هزار نفر در دوره‌های آموزشی تابستانی این مراکز فرهنگی شرکت می‌کنند.

فعالیت ۳۹ موسسه قرآنی در سطح استان زنجان

تعداد ۳۹ مؤسسه قرآنی، در سطح استان زنجان با اخذ مجوز از سازمان دارالقرآن‌الکریم در امر ترویج معارف و مبانی قرآنی مشغول به فعالیت هستند.

این موسسات بر اساس جامعه هدفی که دارند؛ دوره‌های آموزشی متعددی برگزار می‌کنند که از جمله آن روش تدریس روخوانی و روانخوانی، آموزش روش کارورزی «بخش خوانی، کلمه خوانی و روانخوانی (قرائت تحقیق آموزشی)»، احکام عمومی و احکام قرآنی است.

برگزاری این دوره‌ها با هدف تربیت نیروهای متخصص قرآنی و شناسایی نیروهای مستعد در آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط