دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
فضای قرآنی با همکاری موسسات بین خانواده‌ها گسترش یابد

کرمان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه خدمت در راه قرآن وظیفه است و به آن افتخار می‌کنیم، گفت: با همکاری موسسات قرآنی می‌توان فضای قرآنی را بین خانواده‌ها و در جامعه گسترش داد زیرا ما نیازمند قرآن هستیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، محسن روحی در بازدید از مجمع قاریان و حافظان قرآن کرمان با اشاره به سابقه خوب این مجموعه در آموزش قرآن، افزود: اگر کمکی برای رشد فعالیت‌های قرآنی مجمع لازم باشد همکاری خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه کسانی که در راه قرآن و برای ترویج آن کار می‌کنند، مزد آن را از خداوند می‌گیرند، تاکید کرد: نقاط قوت و ضعف مسائل قرآنی استان احصاء شده و علاقه‌مند هستیم از وجود افراد متخصص قرآنی استفاده و موضوعات قرآنی را جدی‌تر دنبال کنیم.

وی با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ قرآن و با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه، تصریح کرد: بخشی از فعالیت‌ها مربوط به آثار تبلیغی ترویجی در حوزه حفظ قرآن است و یکی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از اینگونه تولیدات است.

روحی ادامه داد: یکی دیگر از تأکیدات رهبر معظم انقلاب برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن است. در استان کرمان آنگونه که باید این کرسی‌ها برگزار نمی‌شود و رنگ و بوی گذشته را ندارد از این رو می‌توان با هماهنگی با بعضی از مساجد و قاریان استانی برای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری کار کنیم و کرسی‌های تلاوت قرآن در استان رونق یابد؛ ارشاد نیز آماده همکاری در این حوزه است.

وی با پیشنهاد اینکه می‌توان با همکاری نهادها، مؤسسات و فعالان قرآنی در ابتدای هر ماه قمری یک کرسی تلاوت قرآن به عنوان برنامه‌ای عمومی و ثابت در کرمان برپا کرد، افزود: مساجدی که در آنها جلسات قرآن کریم حرمت و اولویت داشته، این برنامه ماندگار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تأکید بر اینکه برنامه‌های قرآنی در مراسم مختلف باید اولویت داشته باشد، خاطرنشان کرد: با همکاری مؤسسات قرآنی می‌توان فضای قرآنی را بین خانواده‌ها و در جامعه گسترش داد زیرا ما نیازمند به قرآن هستیم.

وی به برپایی نمایشگاه قرآن نیز اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده تصمیم بر این شد تا نمایشگاه خلاقانه‌تر برگزار و از برگزاری به شیوه گذشته پرهیز شود. لذا قرار بر این است نمایشگاه قرآن محله محور باشد تا هم هزینه‌ها کاهش یابد و هم اینکه به هدف مورد نظر برسیم و آماده شنیدن نظرات دغدغه‌مندان این حوزه هستیم.

روحی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی در راستای ارتقای قاریان استان کرمان برای حضور و درخشش آنها در مسابقات ملی و بین‌المللی، تصریح کرد: برای تربیت قاریان نوجوان استان باید از حضور اساتید مجرب بهره گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه نیازمند استفاده که از توانمندی متخصصان حوزه قرآن هستیم، افزود: مجموعه‌های قرآنی می‌توانند براساس اولویت‌های قرآنی استان برنامه‌ریزی کنند.

روحی در پایان با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود ۷۵۰ نفر از فعالان قرآنی استان عضو صندوق اعتباری هنر هستند، گفت: با توجه گستردگی صندوق، آمار خوبی است اما راه آن بسته نیست و فعالان قرآنی دیگر نیز می‌توانند عضو صندوق اعتباری هنر شده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

آموزش بیش از ۴ هزار نفر در تابستان

سیدحمیدرضا توحیدی، مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به سابقه این مجموعه در آموزش قرآن و بیان اینکه بعد از دوران کرونا تصور بر این بود که شرایط سختی در حوزه آموزش قرآن باشد، اظهار کرد: با شروع آموزش‌های حضوری استقبال از آموزش‌های دوباره رونق گرفت و در تابستان سال گذشته بیش از ۳۵۰۰ نفر و در تابستان امسال نیز بیش از ۴ هزار نفر از آموزش‌های قرآن مجمع بهره‌مند شدند. حدود ۹۰۰ نفر نیز در شهرستان‌ها با استفاده از روش‌های آموزشی مجمع در حال یادگیری قرآن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها