سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
«تندتر از عقربه‌ها حرکت کن» تا به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران برسی

خوزستان- نویسنده و پژوهشگر خوزستانی، خرید کتاب‌های پیشرفت را بهترین راه برون رفت جوانان از مسئله مهاجرت دانست و گفت: با توجه به شرایطی که در آن همه جوانان به فکر مهاجرت هستند، کتاب‌های پیشرفت تبلیغات سوء دشمن را خنثی می‌کند.

علی هاجری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با بیان اینکه موضوع خرید کتاب‌های پیشرفت چند سال مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: کتاب‌های پیشرفت سرگذشت کسانی است که با کمترین امکانات و یک اراده قوی از صفر شروع کردند اما در حال حاضر به قله‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی و حتی فرهنگی رسیدند.

هاجری ضمن معرفی و توصیه خواندن کتاب «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن» به ویژه به جوانان عنوان کرد: کتاب تندتر از عقربه‌ها حرکت کن سرگذشت فردی است که از صفر شروع می‌کند و هم‌اکنون با شرکت «ای یار صنعت در اصفهان» به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ تجهیزات پزشکی در دنیا شناخته شده است. این کتاب را بهزاد دانشگر نوشته است.

مولف «پیک سحر» ادامه داد: کتاب‌های «آرزوهای دست‌ساز» اولین اثر از مجموعه تاریخ شفاهی پیشرفت است که به ماجرای شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیان توسط چند دانشجوی پرتلاش می‌پردازد. کتاب «سلول های بهاری»؛ زندگی‌نامه دکتر حسین بهاروند، پدر دانش سلول‌های بنیادی ایران است که بهنام باقری تحقیق و تدوین آن را بر عهده داشته است. «عملیات احیاء» نیز روایت صعود یک مجموعه دانش‌بنیان به قله دانش و فناوری است.

محقق و پژوهشگر تاریخ شفاهی خوزستانی با اشاره به دیگر کتاب‌های حوزه پیشرفت تصریح کرد: کتاب «زنده باد جهاد» ۱۰ روایت ناب از مدیران و پیشکسوتان جهاد سازندگی است که توسط جمعی از نویسندگان به‌رشته تحریر درآمد و کتاب «اینجا خط مقدم است»، روایتی از محمود زرگر به قلم یحیی نیازی مربوط به دوران جنگ تحمیلی است و باید نوجوانان و جوان‌هایی که با تبلیغات سوء دشمن ناامید شده اند و از صبح تا شب به فکر مهاجرت هستند؛ این کتاب‌ها را بخوانند و ببینند کسانی که در ایران ماندند و زحمت کشیدند، توانستند به موفقیت‌های بالایی برسند.

هاجری، شعار نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با عنوان «بخوانیم و بسازیم» را متناسب با خواندن کتاب‌های رده پیشرفت دانست و افزود: اگر افرادی که با موسسات و مساجد در ارتباط هستند، بتوانند سیر مطالعاتی کتاب‌های پیشرفت را برای دانش‌آموزان در مدارس کار کنند اتفاق خیلی خوبی می‌افتد و بچه‌ها الگو می‌گیرند و افراد موفق تلاش‌شان با خواندن این کتاب‌ها دو چندان می‌شود. چه دانش‌آموز و چه دانشجو اگر تلاش کنند، می‌توانند هرکدام یک گوشه از کار عقب مانده کشور را بگیرند و هم خودشان به موفقیت می‌رسند و هم برای مملکت مفید واقع شوند.

وی گفت: نمایشگاه کتاب تهران فرصت مناسبی برای کتابفروشان، ناشران نویسندگان و افرادی است که شغل‌شان ایجاب می‌کند با رفتن به نمایشگاه با به‌روزترین کتاب‌ها آشنا شوند و یا تعداد زیادی کتاب خریداری کنند و در فروشگاه کتاب خود در شهرشان بفروشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط