شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
موسسات برتر قرآنی در زنجان تجلیل می‌شوند

زنجان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به فعالیت ۴۰ موسسه قرآنی در استان زنجان گفت: جشنواره سالانه تجلیل از موسسات، مراکز و خانه‌های قرآنی در زنجان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی به صورت مستمر با همکاری مراکز و موسسات قرآنی در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه برای ارزیابی فعالیت موسسات و مراکز قرآنی جشنواره سالانه «صبغه‌الله» برای ارزیابی فعالیت آنها برگزار می‌شود، گفت: مهلت شرکت در ین جشنواره تا ۱۰ بهمن ماه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه جشنواره مربوطه در ۴ بخش با عناوین مراکز برتر قرآنی زنجان از جمله موسسات، خانه‌های قرآن شهری و خانه‌های قرآن روستایی برگزار می‌شود، اضافه کرد: به سه مرکز برتر در این جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در قالب این جشنواره به مراکز فعال در مناطق محروم که تعداد زیادی حافظ قرآنی تربیت کرده باشد؛ جایزه اهدا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۴۰ مؤسسه قرآنی، در سطح استان زنجان با اخذ مجوز از سازمان دارالقرآن‌الکریم در امر ترویج معارف و مبانی قرآنی مشغول به فعالیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه مؤسسات قرآنی دارای ظرفیت مناسبی برای ترویج مبانی و آموزه‌های قرآنی در جامعه هستند، اضافه کرد: خوشبختانه خروجی تربیت شده از سوی موسسات قرآنی استان قابل قبول است.

وی به برخی از دوره‌های تخصصی قرآن کریم برگزار شده با همکاری موسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره آموزشی حفظ قرآن کریم، برگزاری دوره آموزشی تفسیر و تجوید قرآن کریم، دوره تربیت داور، کرسی‌های تلاوت، روخوانی، و روان‌خوانی از جمله دوره‌هایی است که با همکاری موسسات قرآنی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط