چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
برگزاری دوره روانخوانی قرآن کریم در زنجان

زنجان- رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دوره روانخوانی قرآن کریم برای رده سنی نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

محسن ربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای ترویج معارف دینی و قرآنی، دوره‌‎های آموزشی قرآن کریم با همکاری موسسات قرآنی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان دوره‌های آموزشی پس از تعیین سطح در دوره‌های آموزشی مربوطه شرکت می‌کنند، گفت: در صورت تسلط متقاضیان بر روخوانی قرآن کریم در سطوح بالاتر مشغول می‌شوند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: در این دوره متقاضیان ابتدا با آموزش الفبای عربی و آموزش قواعد با لحن عربی آشنا شده و سپس به قرائت قرآن کریم با لحن عربی می‌پردازند.

ربی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این دوره علاوه بر آشنایی کامل با قواعد روخوانی و روانخوانی، مهارت لازم را در فصیح و روان خواندن قرآن کریم کسب می‌کنند، گفت: منبع آموزشی در این دوره آموزشی قرآن کریم با رسم الخط عثمان طه است.

وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی مذکور در ۲۴ جلسه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این دوره به صورت دو جلسه در هفته برگزار می‌شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین از برگزاری «چهارمین اجتماع بزرگ قرآنی» خبر داد و گفت: این برنامه روز اول آذرماه با حضور قاریان بین المللی و استانی و علاقمندان به محافل قرآنی در دارالقران کریم زنجان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط