دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
برگزاری مسابقات قرآن کریم به میزبانی امامزادگان زنجان

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مسابقه سراسری قرآن کریم زَینُ الاصوات در رشته قرائت تقلیدی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه یک نهاد اقتصادی است؛ اما در اجرای برنامه‌های فرهنگی هم مشارکت دارد.

وی با اشاره به اینکه از شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی اوقاف برگزاری مسابقات قرآنی است، اضافه کرد: این مسابقات با همکاری موسسات مربوطه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در همین راستا مسابقه سراسری قرآن کریم زَینُ الاصوات در رشته قرائت تقلیدی ویژه پسران ۹ تا ۱۶ سال برگزار می‎‌شود.

کرمی ادامه داد: همچنین در طول هفته و تناسب ظرفیتی که بقاع متبرکه دارند؛ کلاس‌های قرآن در بخش‌های مختلف در طول هفته برگزار می‌شود که مخاطبین آن کودکان و نوجوانان هستند.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های قرآنی اوقاف آموزش تخصصی تجوید قرآن کریم است که روزهای چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در دارالقرآن آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همچنین به مناسبت دهه فجر جشنواره بزرگ تلاوت های تقلیدی در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۷ تا ۲۲ سال به همراه جوایز مادی و معنوی مدت ارسال فرازهای صوتی برگزار می‌شود.

کرمی ادامه داد: آیین شعرخوانی «به رسم دعبل» نیز هر شب از ساعت ۲۰ تا ۲۲ در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان با حضور شعرای آئینی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط