پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
برگزاری کلاس‌های قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان؛ کلاس‌های قرآن کریم در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: استان زنجان موقوفه مختص قرآن کریم ندارد به همین خاطر برنامه‌های این حوزه با بهره‌گیری از درآمد سایر موقوفات و همچنین کمک خیرین برنامه‌های قرآنی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: با این حال اجرای برنامه‌های قرآنی در استان تعطیل نشده و هر سال مسابقات قرآن کریم با قوت اجرا می‌شود.

کرمی با اشاره اینکه نداشتن درآمد قرآنی، زیبنده استان نیست، تصریح کرد: استان زنجان از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه قرآنی برخوردار است که این ظرفیت‌ها نیازمند حمایت است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مستمر قرآنی در استان افزود: یکی از باشکوه‌ترین برنامه‌های قرآنی استان جمع‌خوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان است که هر سال در ماه رمضان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از برگزاری کلاس‌های قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان خبر داد و اضافه کرد: طرح حفظ ترتیبی و موضوعی قرآن، طرح صحیح‌خوانی قرآن، طرح ترجمه و مفاهیم قرآن، دوره‌های تخصصی ارتقای قاریان و حافظان قرآن و حمایت از جلسات تخصصی حفظ و قرائت قرآن نمونه‌ای از برنامه‌هایی است که با محوریت بقاع متبرکه در حال برگزاری است.

کرمی گفت: آموزش قرائت و حفط قرآن از محورهای فعالیت در امامزادگان است و با توجه به ظرفیت و تفاهم نامه‌ها این کار رونق گرفته است وجلسات تخصصی تفسیر هم در طول سال به صورت مستمر برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌های قرآنی استفاده بیشتر از ظرفیت بقاع متبرکه و همچنین ترویج معارف دینی در جامعه به ویژه نسل جوان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط