جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
جشنواره شعر فجر بیش از ۵۰ برنامه خواهد داشت / ‏برنامه‌ریزی برای احیای جایگاه شعر

قم - دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از برگزاری بیش از ۵۰ برنامه برای جشنواره شعر فجر خبر داد.

علیرضا قزوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، در حاشیه برگزاری برنامه‌های هجدهمین جشنواره شعر فجر در محفل شعر طنز قم گفت: جشنواره شعر فجر بیش از ۵۰ برنامه خواهد داشت و این باعث طولانی شدن برگزاری برنامه‌ها شده است، به همین دلیل ما قبل از ایام دهه فجر این برنامه‌ها را شروع کردیم تا در کل کشور بتوانیم برنامه‌ها را به نحو مطلوب برگزار کنیم

وی درباره برنامه‌های هیجدهمین جشنواره شعر فجر گفت: جشنواره هجدهم محفل شعر خاص طنزی دارد که این برنامه با نام قمپز در شهر قم برگزار کردیم ولی در جشنواره برنامه‌های متنوعی داریم و مسابقاتی در تمام استان‌ها در حال برگزاری است که ۱۰ شب هم در تهران برگزار می‌کنیم.

دبیر هیجدهمین جشنواره شعر فجر اضافه کرد: افزود: در این برنامه‌ها طنز جایگاهی دارد و چهره‌های طنز با هم رقابت می‌کنند و طنز موضوعیت دارد و می‌خواهیم آن را به برنامه تلویزیونی بکشیم. امیدواریم برنامه‌های خوبی را انشالله با تمام موضوعات پیگیری کنیم.

قزوه تصریح کرد: در جشنواره قبلی به سمت فضای تلویزیون نرفته بودیم اما هجدهمین دوره ورود جدی در فضای مجازی و تلویزیون را داریم و برنامه‌ها بسیار متفاوت‌تر از سال‌ها گذشته خواهد بود.

وی به برگزاری ادوار مختلف جشنواره شعر فجر اشاره کرد و یادآور شد: جشنواره در سنوات گذشته تاثیر کمتری در شعر کشور داشته است اما ما می‌خواهیم کاری کنیم که شعر بهتر دیده شود و همچنان که قرن‌های گذشته دیده می‌شد وارد سبد زندگی مردم شود.

این شاعر پیشکسوت بیان کرد: امروز سینما و هنرهای دیگر جای شعر را پر کرده است و جای شعر تنگ شده است اما ما برنامه داریم که شعر جایگاه خودش را به دست بیاورد. برنامه‌ریزی‌هایی برای این موضوع انجام دادیم که یکی از آنها استفاده از فضای رسانه‌هاست و این دوره خیلی جدی به آن پرداخته شده است.

قزوه با اشاره به اینکه شعر قمپز یکی از پایگاه‌های شعر طنز است افزود: شعر قم چه در گذشته و امروز وضعیت خوبی داشته است و امروز وضعیت آن نسبت به گذشته بهتر است. قم چهره‌هایی دارد که شعرهای بسیار متنوع و خوبی می‌سرایند و در همه قالب‌های دینی، آیینی، طنز، فضایی‌های اجتماعی و ترانه ورود می‌کنند و شعرهای بسیار خوبی عرضه کرده‌اند. حضور حوزه‌های علمیه در شهر قم خیلی خوب است و شعر را تقویت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها