جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
«دردسرهای ژی‌ژی در نیوپوچ» به بازار کتاب آمد

جلد اول و دوم «دردسرهای ژی‌ژی در نیوپوچ» نوشته علی بخشی با تصویرسازی مهدی صادقی از سوی انتشارات هوپا روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلد اول و دوم «دردسرهای ژی‌ژی در نیوپوچ» به قلم علی بخشی منتشر شده است. عنوان‌های این دو جلد «لَرزِ مخوف و راز کتابِ سفید یا دیدار باشکوه دو بوگندو» و «عنترِ دریا و خانم طلا یا جادوی خرِ خیس و جنگ خشک و تر» است که انتشارات هوپا آن را منتشر کرده است.

در معرفی جلد اول این مجموعه با عنوان «لَرزِ مخوف و راز کتابِ سفید یا دیدار باشکوه دو بوگندو» آمده است: «این جلد، قصه اون گاوه پرنده‌ای رو می‌گه که به شش زبان صحبت می‌کرد و ردیف‌های موسیقی را از بر بود و می‌توانست به کرگدن‌ها درباره مسائل خانوادگی‌شان مشاوره بدهد؛ اما اشتباهی توی کارخانه سوسیس‌سازی فرود آمد. به غیر از اون تا حالا کتابی به این خوبی درباره ژی‌ژی، دختربچه معروف شهر نیوپوچ نوشته نشده! بعید می‌دانم از شهر نیوپوچ و آدم‌های اعصاب‌خردکنش چیزی شنیده باشید. این شما و این سفر پرماجرای ژی‌ژی به «کوه جادوی عنکبوت سیاه»! (فقط دماغتان را بگیرید چون بعضی جاهای داستان بوی گند می‌دهد!) یک گربه موبایل به دست به نام «یک‌جفت‌جوراب»، یک دوچرخه‌ی خیالی، چند تا مگس مسافرکش، یک رستوران سیاه‌کار و یک جادوگر بوگندو هم با مسئولیت خودشان توی این داستان هستند. با معرفی کارمند وظیفه‌شناس!».

در معرفی جلد دوم با عنوان «عنترِ دریا و خانم طلا یا جادوی خرِ خیس و جنگ خشک و تر» آمده است: «در این جلد، قصه اون اسب تک شاخ و بال‌داریه که پرواز می‌کنه؛ اما به خاطر شاخ‌هاش پرواز می‌کنه و بال‌هاش هم تزیینیه! اگر می‌خواهید بدانید نهنگ‌ها چطور در اتوبان شنا می‌کنند، چرا کوسه‌های سفید معلم‌ها را می‌خورند و چه کسی گله ستاره‌های دریایی را هر روز به چِرا می‌برد، این داستان را بخوانید و اگر فهمیدید به ما هم بگویید! یک گربه موبایل به دست به نام «یک‌جفت‌جوراب»، یک دوچرخه خیالی، یک نوزاد دوست‌داشتنی که توی یک اداره کار می‌کند، یک ملوان جلبک‌زده و یک بانوی دریاچه سیاه‌پوش، با مسئولیت خودشان توی این داستان هستند.».

علی بخشی، نویسنده اثر در فروردین ۱۳۵۷ متولد شد. او دانش‌آموخته رشته‌های گرافیک و انیمیشن است. بیشتر وقتش را به طراحی در زمینه‌های مختلف هنری می‌پردازد؛ اما اندک دستی هم در نوشتن دارد. در سال ۱۳۹۴ ترجمه سه جلد از «گزین‌گویه‌های شکسپیر» و بازنویسی «گزیده‌ای از گات‌ها» را توسط نشر پله به چاپ رساند. در این سال‌ها مقالاتش در زمینه نقد هنری و هنر جدید در مجله‌های تندیس و گلستانه به چاپ رسیده است. ترجمه مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه و رمانی برای نوجوانان به قلم او در دست انتشار است.

مهدی صادقی، دانش‌آموخته علوم سیاسی و تصویرگر، انیماتور و کاریکاتوریست است. با ناشرانی مثل چشمه، افق، چرخ و فلک، پیدایش، شهر، طلایی، مدرسه و روزنامه‌ها و مجلاتی مثل همشهری، سروش، دنیای تصویر، کیهان کاریکاتور، ایران، خط خطی، رشد و… همکاری داشته است. مهدی صادقی علاقه زیادی به ساخت انیمیشن دارد و به عنوان طراح کاراکتر و استوری‌برد در ساخت چند انیمیشن همکاری کرده است.

بخشی از متن کتاب:

«چند تا خیابان آن‌ورتر، ژی‌ژی فهمید که نیوپوچ دیگر آن نیوپوچ سابق نیست، بلکه یک نیوپوچ جدید است. در همان نگاه اول، چه چیزهایی که ندید. چیزهایی که به خواب هم نمی‌بینید. چیزهایی که اگر به خواب هم ببینید، بلند می‌شوید یک لیوان آب می‌خورید و دوباره می‌خوابید. یک همچین چیزهای وحشتناکی بودند. چنان بلبشویی بود که اگر قوی‌ترین دوربین‌ها را هم داشتند، بازهم آن‌سرش ناپیدا بود.»

انتشارات هوپا، جلد اول و دوم «دردسرهای ژی‌ژی در نیوپوچ» به قلم علی بخشی و تصویرسازی مهدی صادقی را هر کدام با شمارگان ۷۵۰ نسخه و به بهای ۱۱۵ هزار تومان و ۱۲۰ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط