پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
رویکرد دولت سیزدهم همان گفتمان امام و رهبری است

قم - رئیس جمهور با بیان اینکه مبنای تحول را سند گام دوم انقلاب اسلامی قرار دادیم، گفت: گفتمان دولت سیزدهم همان گفتمان امام و رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیت‌الله ابراهیم رئیسی پیش‌ازظهر پنج‌شنبه در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در سالن همایش حوزه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، گفت: دغدغه جامعه مدرسین و علما در حوزه علمیه این است که نظام مورد حمایت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر نگاه تحولی، افزود: داشتن نگاه تحولی بسیار مهم است؛ نگاه تحولی است که ایجاد تحول می‌کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ساختارهای اجتماعی و اقتصادی و سیاسی، نه تنها شاکله اداری بلکه آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی که به عنوان یک امر قطعی تلقی شده، نیاز بازنگری و بازبینی دارد.

وی گفتمان دولت سیزدهم را همان گفتمان امام و رهبری توصیف کرد و یادآور شد: نخستین گام افزایش بهره‌وری فرهنگی است و نیاز به فرهنگ سازی در حوزه مدیران و عموم مردم دارد.

رئیسی افزود: نگاه تحولی دارای اهمیت است. از این رو مبنای تحول را سند گام دوم انقلاب اسلامی قرار دادیم و تمام تحول‌های ما باید مستند به این سند باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه می‌توانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم، تصریح کرد: می‌توانیم عزت و افتخار داشته باشیم و با دیپلماسی عزتمندانه، اقتصاد را بر مبنای ظرفیت‌های داخلی توسعه دهیم.

وی توجه به معنویت و اسلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: می‌توان مبتنی بر اصول و مبانی خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حرفی برتر و سخنی موثر در کشور و جهان داشته باشیم.

رئیسی با بیان اینکه فعالیت تجاری ایران در منطقه در چهل سال گذشته رکورد زده است، گفت: تلاش شده تمام عللی که موجب تورم می‌شود، کنترل شود و حتماً تورم‌کاهشی خواهد شد. دشمن نه تنها نتواست ایران را منزوی کند بلکه ایران توانست عضو شانگهای و برکیس و اتحادیه اوراسیا شود و به تمام زیرساخت‌های اقتصادی آسیا و منطقه متصل شود. فعالیت تجاری ایران در منطقه در چهل سال گذشته رکورد زده است.

مساله فلسطین در صدر مسائل جهان باشد

در این همایش آیت‌الله نوری همدانی در پیامی تصویری بیان کرد: زمان ما زمان به خصوصی است زیرا انقلابی توسط امام راحل به وقوع پیوست و ایشان توانست با زمان شناسی مستکبرین را سرکوب کند و انقلابی برپایه آموزه‌های دینی شکل دهد.

وی، اتحاد حول محور ولایت فقیه و زمان شناسی را به همگان توصیه کرد و گفت: یکی از دیگر از مسائلی که باید به آن توجه داشت نگه داشتن مردم در صحنه است، امیرمؤمنان در نهج‌البلاغه خطاب به مالک اشتر مردم را ستون دین و سپر در برابر دشمنان معرفی می‌کنند؛ مردم ما انقلاب کرده و در جنگ تحمیلی شهید داده‌اند و در صحنه‌های حساس پای نظام ایستاده‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی جدایی حوزه از سیاست و اجتماع را نقشه دشمنان دانست و اظهار داشت: حضرت امام راحل به خوبی این دسیسه را تشخیص دادند و اجازه عملیاتی شدن این نقشه شوم را ندادند؛ ما نیز باید امروز مراقب باشیم.

وی ریشه کن شدن فقر و بی‌عدالتی در جامعه، دفاع از مظلوم، مقابله با ظالم و دفاع از فلسطین را تنها بخشی از تاکیدات حضرت امام دانست و افزود: امروز باید مساله فلسطین در صدر مسائل جهان باشد و عملی کردن این موضوع وظیفه علماست.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان از برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد تشکر کرد و گفت: بحمد الله جامعه مدرسین با هوشیاری مسائل را رصد می‌کند و بنده به همه شما عزیزان خدا قوت می‌گویم و برای موفقیت شما دعا می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها