پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
اعطای مجوز و شناسه ملی به کتابخانه‌های کانون‌های مساجد

همدان- قائم مقام معاونت ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بازرسی از کتابخانه‌ها، دسته‌بندی کتابخانه‌ها، اعطای مجوز و شناسه ملی، اعطای سرانه و حمایت‌های ویژه از برنامه‌های کتابخانه‌های کانون مساجد است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، نجم‌الدین آفتابی در گردهمایی مدیران کانون‌های رابط استان همدان، به برنامه‌ها و اهداف آتی ستاد کانون‌های مساجد کشور اشاره کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان شبکه فراگیر و اثرگذاری در جامعه هستند.

قائم مقام معاونت ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به تاسیس کانون‌های ویژه خواهران در کشور اشاره کرد و افزود: در کشور یک‌هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری خواهران در حال فعالیت است که با راه‌اندازی کانون‌های تخصصی ویژه خواهران آموزش‌های مختلف و دریافت سرانه و بسته محتوای ویژه را دریافت می‌کنند.

وی در ادامه به ساماندهی کتابخانه‌های مساجد اشاره کرد و گفت: در ابتدا بازرسی از کتابخانه‌ها، دسته‌بندی کتابخانه‌ها، اعطای مجوز و شناسه ملی، اعطای سرانه و حمایت‌های ویژه از برنامه‌های آتی در حوزه کتابخانه‌ها است.

آفتابی در ادامه به فعالیت پایگاه‌های قرآنی در مساجد اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم تا در کشور یک هزار و ۵۰۰ پایگاه قرآنی راه‌اندازی کنیم تا افراد قرآنی در کنار گسترش فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی از جمله مدها متان در این پایگاه‌ها گسترش یابد.

وی در ادامه به هویت بخشی به مدیران مسئول کانون‌ها اشاره کرد و گفت: تاکنون یک‌هزار و ۲۷۳ حکم مدیر مسئول به شبکه رابطین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اعطا شده است.

به روز رسانی مجوز کانون‌ها، کادرسازی نوجوانان و جوانان کانون، آموزش خبرنگاری به علاقمندان در کانون‌ها برای تربیت خبرنگاران افتخاری در خبرگزاری شبستان از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه بود.

در ادامه این جلسه هر کدام از مدیران رابط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را بیان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها