شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
اهدای ۱۳۸۰ جلد کتاب به موسسه قرآنی در ایالت غور افغانستان

خراسان‌رضوی-با هماهنگی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، تعداد ۱۳۸۰ کتاب به مؤسسه قرآنی ولیعصر در ایالت غور افغانستان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، در راستای تحقق سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی در حوزه بین‌الملل مبنی بر توانمندسازی و حمایت از موسسات و تشکل‌های بین‌المللی و نیز نشر نام و نشان امام رضا (ع) در حوزه بین‌الملل، یکی از اقدامات معاونت امور بین‌الملل، پاسخ به درخواست‌های موسسات و تشکل‌های خارج از کشور برای دریافت کتب و محصولات فرهنگی است.

در همین راستا با توجه به درخواست مؤسسه قرآنی ولیعصر در ایالت غور افغانستان مبنی بر درخواست کتاب‌هایی از انتشارات آستان قدس رضوی و انتقال این آثار به کشور افغانستان و بهره‌برداری در موسسه یاد شده، به درخواست این موسسه پاسخ مثبت داده شد.

مسئول مؤسسه قرآنی ولیعصر در ایالت غور افغانستان، که جهت دریافت کتب و محصولات فرهنگی در بخش کتابخانه‌های سیار سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی حاضر شده در خصوص جزئیات این اقدام گفت: در ولایت غور ۸ حوزه علمیه وجود دارد که در هر کدام از این حوزه‌ها بیش از ۱۰۰ شاگرد مشغول به تحصیل هستند، در این حوزه‌ها از نظر کتاب‌های مطالعاتی با کمبود مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام جمعه خان امیری افزود: با توجه به اینکه آستان قدس رضوی دارای منابع غنی فرهنگی در سازمان کتابخانه ها موزه‌ها و مرکز اسناد است، از همین رو طی مکاتباتی از آستان قدس رضوی درخواست کردیم در این حوزه ما را حمایت کرده و آثاری را به موسسه قرآنی ما اهدا کند.

مسئول مؤسسه قرآنی ولیعصر در ایالت غور افغانستان، تصریح کرد: این آثار با موضوعات تفسیر، منابع تاریخی، کتاب‌های کمک آموزشی و کلاسی، پزشکی و… است.

وی ادامه داد: از تمامی مسئولان آستان قدس رضوی که در ارتقا و رشد فرهنگ مطالعه از ما حمایت کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها