جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
عضویت ۵۳۰ نفر در کتابخانه سیار طارم

زنجان- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم گفت: بر اساس آمارهای اخذ شده، تعداد ۵۳۰ نفر در کتابخانه سیار طارم عضویت دارند که بیشتر آنها کودک و نوجوان هستند.

یاسر روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی شیوه‌های گوناگونی دارد که یکی از این شیوه‌ها کتابخانه سیار است.

وی با اشاره به اینکه برخی از روستاها به علت قرارگیری در مناطق دوردست دسترسی به کتابخانه‌های ثابت را ندارند، اضافه کرد: در همین راستا و به منظور ایجاد عدالت فرهنگی کتابخانه‌های سیار فعالیت خود را در مناطق محروم آغاز کرده‌اند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم گفت: در واقع کتابخانه سیار واسطه ارتباطی مناسبی به منظور اطلاع رسانی و ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کم جمعیت یا دورافتاده محسوب می‌شود که با یک دستگاه خودروی مجهز به کتاب و امکانات فرهنگی و هنری می‌توان امکانات فرهنگی متنوعی را به مخاطبان ارائه کرد.

روحانی با بیان اینکه در شهرستان طارم فقط یک کتابخانه سیار فعال است، اضافه کرد: در حال حاضر این کتابخانه سیار با داشتن ۵۳۰ عضو به ۱۰ روستای شهرستان طارم خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اعضای کتابخانه سیار طارم کودکان و نوجوانان هستند، افزود: تعداد کتاب‌های امانتی در این کتابخانه سیار دو جلد است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم با اشاره به اینکه استقبال مردم از فعالیت این کتابخانه مسئولین را بر آن داشته که یک کتابخانه سیار دیگر را هم در این شهرستان راه‌اندازی کنند، گفت: امیدواریم با همکاری خیرین بتوانیم در بازه زمانی کوتاهی این خدمت فرهنگی را در شهرستان انجام دهیم.

از جمله خدماتی که کتابخانه سیار علاوه بر امانت دهی کتاب انجام می‌دهد شامل برگزاری مسابقه، نمایشگاه کتاب، و آموزش قرآن، کامپیوتر و قصه گویی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط