سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
۳ کتابخانه در مناطق محروم زنجان آغاز به کار کرد

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در راستای تحقق عدالت فرهنگی؛ ۳ کتابخانه در مناطق محروم زنجان آغاز به کار کرد.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: آنچه مسلم است؛ امروزه کتاب و کتاب‌خوانی در توسعه و پیشرفت جوامع نقشی اساسی برعهده دارد تا جایی که کارشناسان معتقدند رشد و بالندگی جوامع با تعداد کتابخانه‌ها، تولید کتاب و تیراژ آن و میزان سرانه مطالعه جوامع مقایسه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی از مقوله‌های مهم و قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه، بسیار ضروری به نظر می‌رسد، اضافه کرد: در همین راستا تلاش بسیاری در زمینه پررنگ شدن نقش کتابخانه‌ها در جامعه انجام شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۰۲ باب کتابخانه عمومی در استان زنجان گفت: به منظور تحقق عدالت فرهنگی از شهریور سال گذشته تاکنون ۳ کتابخانه در مناطق محروم با عنوان کتابخانه سردار سلیمانی، کتابخانه امام حسین (ع) و کتابخانه شیخ عبدالکریم زنجانی ساخته شده است.

رضاخانی ادامه داد: همچنین یک کتابخانه سیار نیز در شهرستان طارم راه‌اندازی شده و یک کتابخانه سیار نیز برای شهر زنجان و یک کتابخانه سیار در شهرستان ابهر افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: کتابخانه سیار؛ یکی از مهمترین و اثربخش ترین راهکارها برای ارائه خدمات فرهنگی به خصوص ابزارهایی نظیر کتاب استفاده از طرح کتابخانه سیار است که اجرای این طرح، حداقل به یک دستگاه خودرو، تجهیزات و کتاب نیاز دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان همچنین از بازسازی کتابخانه سهروردی به عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه زنجان نیز اشاره کرد و گفت: پیمانکار متعهد شده تا آخرسال پروژه را تحویل دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها