شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
ارائه خدمات به بیش از ۱۷۵ هزار عضو کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در ۲۷ شهرستان

خراسان‌رضوی - معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۱۷۵ هزار و ۶۰۰ عضو در ۲۷ شهرستان از خدمات کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در مشهد، حسین خسروی تعداد منابع در گردش ۲۷ کتابخانه وابسته برون شهری را بیش از ۷۳۵ هزار نسخه بر شمرد و فضای اختصاص یافته به این تعداد از کتابخانه های وابسته را در مساحتی بیش از ۳۷ هزار متر مربع و زیربنای ۲۴ هزار و ۵۷۱ متر مربع عنوان کرد.

وی کتابخانه وزیری یزد را قدیمی ترین کتابخانه وقف شده به آستان مقدس حضرت رضا (ع) معرفی که در سال ۱۳۳۴ وقف این حرم شده است.

خسروی همچنین به افتتاح کتابخانه روستای مجد در سال جاری (۱۴۰۲) به عنوان جدیدترین کتابخانه احداث شده آستان قدس رضوی اشاره کرد وگفت: این کتابخانه در روستای مجد در منطقه رقه از توابع شهرستان بشرویه به بهره‌برداری رسیده است که با افتتاح این مجموعه روستاهای خانیک، یگی، مجد، رقه از توابع بخش ارسک با مجموع جمعیتی حدود ۸ هزار نفر از خدمات آن بهره‌مند هستند.

وی اظهار کرد: مدیریت کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها با برخورداری از ۲۷ کتابخانه و مجتمع فرهنگی وابسته به سازمان در خارج از شهر مشهد و یک کتابخانه خارج از کشور فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها